Kurzweil K2600s - Help?!

MvD

Ouwe rot
Beste Lezers,

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van de Kurzweil K2600s (ik heb hem mogen ruilen tegen mijn Yamaha S90!) maar het is een vrij ingewikkelde synth.

Wie o wie kan mij helpen of weet waar ik meer info kan krijgen hoe ik de standaard geluiden kan tweaken?

Ik heb de kurzweil K2600s deze heeft een sample function. Wat is dat het verschil tussen de K2600 en de K2600s?

Groetjes,

Martijn

het is een bloed-ingewikkelde synth... vandaar ook dat er een pak papier bij zit waar je eng van wordt: de manual! Als die er niet bij zat kun je hem wellicht downloaden van de Kurzweil site. Zonder de manual ben je absoluut verloren!

Er zijn een aantal tutorial cd's voor de kurzweil k2600, ik heb ze voor de k2500. Deze cd's kunnen je aardig op weg helpen om de synthesizer te begrijpen. Daarnaast heb je een editor nodig om de interface enigzins te begrijpen...

Er zijn een aantal tutorial cd's voor de kurzweil k2600, ik heb ze voor de k2500. Deze cd's kunnen je aardig op weg helpen om de synthesizer te begrijpen. Daarnaast heb je een editor nodig om de interface enigzins te begrijpen...

Die set van 3 cdrom's met tutorials is inderdaad handig. Ze zijn gemaakt door Syntek of Synth Tek of iets dergelijks. Sweetwater verkoopt ze voor $65,- per stuk, maar vreemd genoeg heb ik het setje van 3 cdroms ooit voor &25,- of zoiets van Ebay afgehaald. Nu staan ze er echter niet meer.

Overigens komen/kwamen de meeste nieuwe units met een video tutorial. Wie weet kan je daar nog aan komen.

En op Sonicmatter is een usergroup met nuttig info en downloads, gericht op K2600-gebruikers.

Succes!

OJ

Een "editor" ?!
Sorry maar ik ben nog een leek met deze synth duz...
Een editor is een PC- (of Mac-)programmaatje dat via MIDI In en Out met je Kurzweil praat. Je kunt dan de synth editten op een wat gebruikersvriendelijker manier, omdat je niet meer gebonden bent aan dat kleine display. Is allemaal wat minder masochistisch...

ik heb zelf de k 2500 redelijk door.
maar ik weet niet in hoeverre die anders is als de 2600
ligt er ook aan wat je ermee wil doen.
ik heb bv de sequencer nooit gebruikt

Beste Synclavier

Dank voor je reactie. Na enig googlelen ben ik ook op die site belandt.

Gebruik je deze : "Syx2Ins3 - John Mason's Program reads K2x00 sysex patchnames and writes Cakewalk .ins files from it!" ?

Groetjes,

Martijn

Met de soundquest midi patch editor gaat een wereld open, je kan veel functies van de k2500 in je pc bedienen.

ja hoor es, niet alles is gratis en als zo'n editor goed werkt waarom niet? voor een paar honderd dollar een hoop ergenis minder, plus dat je de rest van je hardware er ook mee kan bedienen :peukie:

Geen Paniek , je moet eerst rustig het handboek lezen via de Kurzweil website en
even op Youtube kijken daar heb je demo filmpjes.
De Kurzweil is niet 1 van de makkelijkste synthts maar je moet er even voor gaan
zitten en als je eenmaal het menustructuur door hebt dan lukt het wel.

Je kunt idd een editor gebruiken maar niet noodzakelijk omdat de Keyboard versie
vrij overzichtelijk is , verder kun je filters etc toewijzen aan sliders en
wheel.

Dank voor je reactie digimod. Ik heb voor de verandering een floppydrive gekocht om ook geluiden van i-net op floppy te zetten en daar wat "hands-on" ervaring te krijgen hoe bepalen geluiden gemaakt en ge-edit zijn.
Jordan Rudess is echt een geweldige synth player. Ik sta soms echt met open mond te kijken... hehe

Back