Volledige studio : wie helpt me met richtprijzen??

ja hoor.. droom verder, marktplaats word altijd minimaal 450 geboden, kijk zelf anders even.

Wat de gek er voor bied heeft niks te maak met een goeie prijs.
je ziet toch dat iedereen in dit topic 350 zegt. Nou maak er dan 400 van,
maar minimaal 450 voor een 101 is belachelijk.

Je spoort gewoon niet als je zo veel geld gaat geven voor een 101. Een Juno 60 daar staat ook Roland op en is tien keer zo leuk.

`t is maar net wat voor geluid je zoekt

nou, voor 450 kan ik me heeele leuke andere dingen verzinnen. Vergeet niet dat de 101 toch nog wel wat beperkt is het scala van geluiden die je ermee kunt maken. Daarnaast vind ik het toch echt te belachelijk voor woorden dat de markt wordt overgenomen door handelaren. Kijk maar naar de 808's op ebay, die worden nu gewoon standaard weggekocht om ze even later voor 300+ euro weer aan te bieden :(

(ik weet dat het net zoiets is als vegetarier zijn, er zal echt geen koe minder om gekilled worden maar als niemand een tegengeluid laat horen gebeurd er ook niets).

het gaat niet wat jullie er voor zouden willen geven, maar wat anderen er voor geven, het feit is dat mensen zonder voorafgestelde vraagprijs er zelfs nog 500 op bieden.
dus gewoon die prijs op 450 houden en niets aantrekken van die paar mensen hier
die het niet zo`n gewild apparaat vinden voor die prijs.
er zijn zat anderen die het er wel voor betalen en daar gaat het om, niks anders,
anders gaat het een beetje offtopic he ?

het gaat niet wat jullie er voor zouden willen geven, maar wat anderen er voor geven, het feit is dat mensen zonder voorafgestelde vraagprijs er zelfs nog 500 op bieden.
dus gewoon die prijs op 450 houden en niets aantrekken van die paar mensen hier
die het niet zo`n gewild apparaat vinden voor die prijs.
er zijn zat anderen die het er wel voor betalen en daar gaat het om, niks anders,
anders gaat het een beetje offtopic he ?

Ik gun iedereen z'n 500 euro, maar het is wel erg overdreven gesteld dat een sh101 voor die prijs binnen een afzienbare tijd verkocht is.

Ik ken ook van die 'verhalen' over jupiter 8's van 3500 die heus binnen een dag verkocht zijn :gaap:

Je kunt contacten hebben in een hoger segment (zoals dat door handelaren weleens wordt geroepen) die direct een hoge prijs geven, maar dat betekent niet per se dat het dan gaat om 'zat' mensen.

op die van mij in ieder geval is 500 geboden en op marktplaats is ook op iemand anders z`n sh 101 die ik ken 525 geboden.
ik had die sh101 niet eens in huis en er werd al 500 op geboden, dus het was niet overdreven.
je kan lang en breed praten wat je wilt, maar een sh101 is in zeer korte tijd zo voor 450 weg als die in zeer goede staat is en dat is al jaren zo, die prijs.
ik heb ze zelfs op ebay èèn keer zien bieden, over de 600 euro en dat is echt maar maximaal 3 weken geleden.
dus hou`t lekker op 450, is al jaren de standaard prijs voor die dingen.

ps: of het moet een witte zijn, die zijn zeldzaam.

Er is een groot verschil tussen een bod uitbrengen en de prijs waarvoor iets daadwerkelijk wordt verkocht. De biedingen op marktplaats kun je beter met een korrel zout nemen want de meeste bezoekers op marktplaats bieden wel maar komen hun afspraken niet na.

ps: of het moet een witte zijn, die zijn zeldzaam.

Komt omdat 'ie nooit gemaakt is.

450 is trouwens teveel vind ik. 350, is een nette prijs, 400 misschien... Alles wat daarboven komt is hoe dan ook teveel. Maar goed, er zijn ook mensen die kostte wat het kost zo'n ding willen hebben, maar of die enige realiteitszin hebben is ook maar weer de vraag.
En inderdaad: op Marktplaats betekent bieden niet persé dat het ook verkocht word. Dan krijg je zo'n knaap op de stoep en die gaat dan alsnog afdingen. Soms denk ik dat ze dat doen alleen maar om de eerste te zijn die bij jou op de stoep staat.

wat zijn jullie aan het doen man ? :-) allemaal uit op die sh 101 voor een spotprijs ? als je het er persoonlijk niet voor overhebt ok, maar dat geld voor zoveel mensen niet.

het is duidelijk dat je ook niet weet waar je het over hebt, de witte is wel degelijk gemaakt.
anders zou het niet op vintageexplorer staan en op youtube zijn ze ook te zien, dus veel plezier, heb jij wat te zeggen over mensen met realiteitszin..

http://nl.youtube.com/watch?v=gcaHZzSjn8c

wat zijn jullie aan het doen man ? :-) allemaal uit op die sh 101 voor een spotprijs ? als je het er persoonlijk niet voor overhebt ok, maar dat geld voor zoveel mensen niet.

het is duidelijk dat je ook niet weet waar je het over hebt, de witte is wel degelijk gemaakt.
anders zou het niet op vintageexplorer staan en op youtube zijn ze ook te zien, dus veel plezier, heb jij wat te zeggen over mensen met realiteitszin..

http://nl.youtube.com/watch?v=gcaHZzSjn8c

Op Vintage Synth Explorer staat wel meer onzin, dus om van hun expertise uit te gaan... En dat 101 filmpje op youtube heet "Sh 101 Custom White edition". Het magische woord hier is Custom. Als je mij een hoop knaken betaald verf ik heel je studio wit en mag je dat ook een 'custom job' noemen.

het gaat nog steeds om de richtprijs die mensen er voor betalen,450. krijg je makkelijk, wel niet van sommige mensen hier, maar wat maakt het uit, laat ze lekker verder zoeken.
meteen laatste bericht over de sh101, het is wel duidelijk zo, en voor enjoyce zou ik zeggen, zet `m op marktplaats en op bieden, dan zie je zelf wat ze er voor geven, je krijgt ook vast van die mailtjes van mensen die `m goedkoper willen, gewoon geen ja op zeggen, en op eventuele afdingers van die 450 of meer, kan je ook gewoon nee zeggen er zijn zat mensen die dat of meer er voor betalen.

als je ook nog naast het woord costum, het woord edition zou lezen, zou je weten dat het hier niet om een èènmalig aangevraagd exemplaar gaat, maar een stuk meer en dus niet echt door iemand costum aangevraagd, die dingen zijn gewoon in beperkte oplage gemaakt.

Nou dan vraag je je vrienden om mij ook een hoop knaken te betalen en dan verf ik hun studio's ook wit, word jouw studio ook een 'white edition' in een serie van meerdere. Het is gewoon een custom job, niet uitgevoerd door Roland (zie ook het lettertype trouwens, die is anders dan op de officiele grijze, blauwe en rode versies) maar gewoon door een of ander mannetje. Met een pot verf en een secure hand kun jij ook jouw eigen custom editions maken. Zoals deze jonge man:

http://customsynth.co.uk/html/gallery.html

Maar goed, dat is allemaal terzijde.

ok dan, omdat er eigenlijk voor de rest niets staat op internet over de witte sh 101 staken we het onderwerp daarover maar.

volgens mij wil die mevrouw alles in 1 keer verkopen en dan gaat het er toch om wat zo'n ding zonder al te veel problemen kan opbrengen. en ik ken weer aardig wat mensen die blij waren dat ze eindelijk hun sh101 kwijt waren, voor 350 of 375.

Nounou.. idd wat een ophef kunnen jullie maken over die SH101..

Ben7 ; bedankt iig... Ik zet hem op 450.. en zie wel wie of wat ervoor komt..

ja, want die verhaaltjes zijn gewoon te raar, minimum ebayprijs is zelfs boven de 400 en dan ben je `m kwijt binnen een week.
success, ben benieuwd wat je er voor krijgt.

Lekker belangrijk. Na een week was mijn virus b nog niet verkocht voor 450 euro.

:slotje:

Back