Volledige studio : wie helpt me met richtprijzen??

Bericht door een moderator:
Mensen, zullen we niet al te ver afdwalen? De persoon in kwestie heeft nu wel enigszins een indruk van de waarde van een SH-101. Nu de overige spulletjes nog. :)

Lekker belangrijk. Na een week was mijn virus b nog niet verkocht voor 450 euro.

:slotje:

offtopic

sly dog, uitschieters zijn over de 5 a 600 euro, het ligt er maar net aan wie die advertenties zien en hoeveel ze er voor over hebben, wat altijd boven de 400 ligt, wat die 350 verhalen niets waard laten blijken.
ik weet niet hoe lang je al de sh 101 volgt, maar eventjes op ebay kijken en een linkje neerzetten is ook niet de bedoeling, want blijkbaar snap je niet dat dat een startbod is vanaf 397 euro met nog 5 dagen te gaan, daarbij vergeet je dat het om een object in japan gaat, waarover je nog ongeveer 20 procent belasting over moet betalen en verzendkosten, waarmee je zelf over de 500 euro uitkomt.
als je er èèn koopt, koop je`m toch niet in japan voor zo`n prijs.
ik weet niet, ik verdoe m`n tijd hier aan iederèèn die niet weten wat die dingen makkelijk kunnen opleveren.

Mensen, zullen we niet al te ver afdwalen? De persoon in kwestie heeft nu wel enigszins een indruk van de waarde van een SH-101. Nu de overige spulletjes nog. :)

ja vind ik ook, zag je berichtje alleen pas nadat ik mijne had geplaatst :-P :-)

Hoi,

Ik zag deze ad al een paar weken geleden en wou even kijken wat mensen aanraden maar schrok een beetje van de lage prijzen. Je moet je realiseren dat een aantal van de apparaten die je wil verkopen erg gewilde objecten zijn (bv tr909, sh101, teebee303 e.a.) en dat mensen die zo goedkoop mogelijk van jou willen overnemen. Als ik jou was zou ik dit lijstje ook op marktplaats zetten en eventueel op ebay (met minimum prijzen er bij). Zo krijg je een breder publiek die er ook voor willen betalen. Op dit forum zitten veel liefhebbers maar veel willen er niet veel voor betalen (sorry jongens maar 't is wel zo als ik zo die discussies lees)

k heb wat richtprijzen erbij gezet wat je er absoluut voor moet kunnen krijgen maar zou overal iets meer voor vragen zodat je kunt onderhandelen.

Succes en veel sterkte in deze moeilijke tijden. Ik weet helaas wat je doormaakt.

• 2 x Ensoniq ASR-10 - Sampler €350,- p.s.
• Mackie D8B - Digitale 8bus console, total recall €±2500,-
• Mackie 24*8 Bar - Meterbrug voor Mackie Console €1300-1500,-
• Roland Alpha Juno 2 - Synthesizer €300,-
• Roland SH-101 - Synthesizer €450,-
• Roland TR-505 - Drumcomputer 150,-
• Roland TR-909 - Drumcomputer 1150,-
• Syntechno TeeBee 303 - Synthesizer 350,-
• Korg OR/3W - Synthesizing Workstation 150,-
• Boss Murder-1 - Echo Reverb Module 100,-
• Lexicon MPX-5 - Effect Module 100,-
• Clavia NordRack 1 - Synthesizer 350,- á - 400,-
• Yamaha AN1X - Synthesizer 400,-
• AKAI S3000XL - Sampler 250,-
• DigiTech StudioQuad - Effect Processor 250,-
• Behringer Composer - Composer / Gate / Limiter 75,-
• AKG 3000 - Professional Condensator Microphone 200,- - 250,-
• REAN Patch/cab - Patchbays 4 stuks incl. cabletester ps 40,-
• Samson 260 - Nearfield Studio Amplifier (versterker) 175,-
• Dynaudio BM-15 - Professional Nearfield Speakers (passief) 800,- set
• Sounscraft Spirit F-1 - Professional 12 channel mixer 150,-
• Ensoniq SC-10 - SCSI poort for Ensoniq ASR-10 (50,-) verkopen samen met sampler
• Access Virus - Synthesiser (a 400,- b 700,- c 900,-)
• DigiDesign Digi 001 - Multichannel I/O breakout box 175,-
• Roland JP-8080 - Synthesizer 550,-
• Alesis MidiVerb 4 - Reverb- en multi-effectprocessor 100,-
• Dynacord VRS 23 - Effecten module 75,-
• Novation Supernova II - Synthesizer 600,-
• Emagic AMT-8 - Midi interface 150,-

En 2 kisten vol met midikabels etc. €100,-

Hoi,

Ik zag deze ad al een paar weken geleden en wou even kijken wat mensen aanraden maar schrok een beetje van de lage prijzen. Je moet je realiseren dat een aantal van de apparaten die je wil verkopen erg gewilde objecten zijn (bv tr909, sh101, teebee303 e.a.) en dat ...

Ik vind dat je nu toch wel érg hoge richtprijzen gaat hanteren. Als hij nu nog eens méér gaat vragen zodat hij kan onderhandelen, gaat er volgens mij nog weinig verkocht worden. Ik zie tegenwoordig die tr-909's niet meer voor die prijs weggaan en de an1x is ook stilaan aan 't dalen naar de 200-300 euro.

Voor 150 euro mag mijn tr-505 voor mijn part ook 't huis uit.
Je moet natuurlijk niet de hoofdprijs gaan vragen, hè?

Voor 150 euro mag mijn tr-505 voor mijn part ook 't huis uit.
Je moet natuurlijk niet de hoofdprijs gaan vragen, hè?

vn ik ook. je merkt heel goed op dat de 'liefhebbers' hier niet veel willen betalen, maar 150 voor een tr505? hoeveel wil je er hebben?! en eigenlijk zijn de meeste items wel (een beetje of erg) overpriced.
maar ik had ook het idee dat de spullen het liefst in 1 keer weg moesten, maar dat zal ik me wel ingebeeld hebben. (dat natuurlijk ook wat met de prijs.)

geen hoofdprijzen

geen hoofdprijzen

Dit is nu precies waar ik deze dame voor wil waarschuwen. Het zijn absoluut geen hoofdprijzen...en 150,- voor een tr505 is heel normaal. Heb ik de mijne ook voor verkocht. Dat een aantal van jullie het er niet voor over hebben omdat je deze van onwetende mensen overneemt voor een te laag bedrag is een heel ander verhaal. Ik neem het jullie niet kwalijk, ik wil zelf ook niet te veel betalen maar dit forum bestaat uit echte nederlanders...GEEN CENT TE VEEL, Hé!!!! We staan in het buitenland al bekend om onze krenterigheid.
Ik wil deze dame hiervoor waarschuwen. Ze heeft het al moeilijk genoeg.

In Engeland betaal je ongeveer 100 tot 150,- pond voor een tr505 en 400,- pond voor bv een Juno 106. Check het maar...bv op soundonsound.co.uk. Dit zijn gangbare prijzen. De vintagehype begint weer op te komen en steeds meer mensen houden hun spullen waardoor de vraag groter wordt.

Dit is nu precies waar ik deze dame voor wil waarschuwen. Het zijn absoluut geen hoofdprijzen...en 150,- voor een tr505 is heel normaal. Heb ik de mijne ook voor verkocht. Dat een aantal van jullie het er niet voor over hebben omdat je deze van onwetende mensen overneemt voor een te laag bedrag is een heel ander verhaal. Ik neem het jullie niet kwalijk, ik wil zelf ook niet te veel betalen maar dit forum bestaat uit echte nederlanders...GEEN CENT TE VEEL, Hé!!!! We staan in het buitenland al bekend om onze krenterigheid.

In Engeland betaal je ongeveer 100 tot 150,- pond voor een tr505 en 400,- pond voor bv een Juno 106. Check het maar...bv op soundonsound.co.uk. Dit zijn gangbare prijzen. De vintagehype begint weer op te komen en steeds meer mensen houden hun spullen waardoor de vraag groter wordt.

gast, waar HEB je het over. 150 voor 505, wat voor dope heb je gerookt. Doe is ff een search hier op het forum in te te koop aangeboden.

Afgezien van dit hele verhaal krijg ik van joyce geen reacties meer op mijn mailtjes (ook niet voor redelijke prijzen)

gast, waar HEB je het over. 150 voor 505, wat voor dope heb je gerookt. Doe is ff een search hier op het forum in te te koop aangeboden.

Afgezien van dit hele verhaal krijg ik van joyce geen reacties meer op mijn mailtjes (ook niet voor redelijke prijzen)

Heel verstandig dat ze niet meer reageert. Ze heeft het namelijk vast begrepen.

Dit is een leuk forum maar niet representatief voor de huidige verkoopprijzen van dit soort producten. Ze moet het ook niet hier verkopen want blijkbaar heb jij het er niet voor over. Marktplaats.nl of speurders.nl of eventueel ebay...daar moet ze het verkopen.

Als je professioneel musicus bent en je hebt zo'n product nodig let je niet op een paar euro meer of minder. Als je hobbiest bent is al snel alles te duur.

En even voor de duidelijkheid, ik blow niet. Nooit gedaan.

Dit is een leuk forum maar niet representatief voor de huidige verkoopprijzen van dit soort producten. Ze moet het ook niet hier verkopen want blijkbaar heb jij het er niet voor over. Marktplaats.nl of speurders.nl of eventueel ebay...daar moet ze het verkopen.

Als je professioneel musicus bent en je hebt zo'n product nodig let je niet op een paar euro meer of minder. Als je hobbiest bent is al snel alles te duur.

hehe. heel goed, drugs are bad mkoay. Maar ff alle gekheid op een stokje, ik heb gewoon serieus geboden en we hadden een afspraak staan. Niets meer van gehoord. Kijk als zij maximale prijzen wilt hebben dan kan ze het beste alles op ebay pleuren, maar dat kost haar ook tijd etc. Ik gok erop dat ze gewoon teveel reacties heeft ontvangen en het overzicht is verloren c.q. gewoon geen zin meer in heeft om alles los te verkopen. Haar goed recht verder.

Laten we even aan nemen dat de TS inderdaad geen flauw benul van richtprijzen had. Het is in dit geval plezierig voor de dame in kwestie om te horen dat alles 100+ euro meer waard is.

Erg aardig vind ik het om hier het idee te schetsen dat lage richtprijzen in dit topic bedoeld zijn om de genoemde gear voor een lekkere lage prijs in handen te krijgen. :frons:

Ik denk dat de marktplaats hier een allerminst slecht beeld geeft van marktprijzen. Er wordt levendig gekocht én verkocht.

Aan andere landen refereren om je gelijk te halen heeft weinig zin, is slecht toetsbaar. Dat de prijzen in de VS of Duitsland voor veel synths lager liggen dan hier heeft toch ook niet ineens met onze krenterigheid danwel bovenmatige gulheid te maken?

Rest alleen nog maar te benadrukken dat ik geenzins van plan ben iemand in welke omstandigheid dan ook een poot uit te draaien, voordat de indruk onstaat dat alleen mensen die hoge richtprijzen noemen te goeder trouw zijn.

Dit alles geheel off-topic :doei:

Er zullen absoluut mensen zijn die zich aagesproken voelen maar da's dan jammer. En als jij denkt dat er niemand was die dacht...ha nu ga ik eens een 909 voor €500 scoren...dan leef je in een droomwereld. Ik heb hier een paar keer geprobeert iets te verkopen maar dan kreeg ik echt belachelijke aanbiedingen. Ik verkoop hier nooit meer iets maar koop wel geregeld iets, maar bied dan ook fare.

Het forum barst van de mensen die graag dit soort spullen willen maar het niet kunnen betalen en dan laag bieden. Niks mis mee maar in dit geval vind ik dan unfare tegenover deze dame. Daarom heb ik gereageerd. En die prijzen zijn echt wel marktconform...dat er hier ook mensen zijn die dat niet vinden is prima. Ik heb hier jaren ervaring mee.

Ik erger mij inderdaad vaak aan bepaalde mensen op dit forum. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zo draait de wereld en op waarde schatten heeft niks te maken met wat je er zelf voor over hebt. Daarom zijn veilingen erg duidelijk.

Mijn ervaring komt overigens doordat ik jarenlang professioneel in dit soort spullen heb gehandeld. En als dat een zwart/wit beeld van mij geeft...so be it. Ik weet wie ik ben, wat ik weet en kan.

nu hebben we het geluk dat er een genuanceerde jongeman precies de spijker op zn kop slaat en we lezen er ineens allemaal overheen
raar

daarom nogmaals:

Laten we even aan nemen dat de TS inderdaad geen flauw benul van richtprijzen had. Het is in dit geval plezierig voor de dame in kwestie om te horen dat alles 100+ euro meer waard is.

Erg aardig vind ik het om hier het idee te schetsen dat lage richtprijzen in dit topic bedoeld zijn om de genoemde gear voor een lekkere lage prijs in handen te krijgen. :frons:

Ik denk dat de marktplaats hier een allerminst slecht beeld geeft van marktprijzen. Er wordt levendig gekocht én verkocht.

Aan andere landen refereren om je gelijk te halen heeft weinig zin, is slecht toetsbaar. Dat de prijzen in de VS of Duitsland voor veel synths lager liggen dan hier heeft toch ook niet ineens met onze krenterigheid danwel bovenmatige gulheid te maken?

Rest alleen nog maar te benadrukken dat ik geenzins van plan ben iemand in welke omstandigheid dan ook een poot uit te draaien, voordat de indruk onstaat dat alleen mensen die hoge richtprijzen noemen te goeder trouw zijn.

Dit alles geheel off-topic :doei:

wat is dat toch altijd, dat geneuzel over prijzen

Ik erger mij inderdaad vaak aan bepaalde mensen op dit forum. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Zo draait de wereld en op waarde schatten heeft niks te maken met wat je er zelf voor over hebt. Daarom zijn veilingen erg duidelijk.

Die veilingen geven juist een super onduidelijk beeld over reële prijzen, zeker Ebay, omdat het een wereldwijd beeld is. In Australië of Kroatië is de vraag en aanbod heel anders dan hier, dus zijn de prijzen ook anders.

Back