Opgenome geluid klinkt voor geen meter

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Sidx8580

Muziekant
Hey ik heb een probleem na de aanschaf van me nieuwe computer klinkt alles wat ik opneem gewoon als bagger het geluid klinkt als een mp3 van 86kbits o ik snap er niks van eerst gebruikte ik de onboard geluids kaart die klonk bagger toen maar me scope kaart en weer klonk het opgenome geluid als bagger het klinkt niet zoals het uit me mengpaneel komt hier had ik met mijn vorige pc nooit last van ik zelf denk dat het aan het moederbord ligt eimand hier sugesties?????

misschien kun je eerst eens beginnen met leestekens te gebruiken.

Vervolgens zou je eens een wat meer detail kunnen uitleggen wat je precies probeert op te nemen en hoe/waarmee want zo kan echt niemand je helpen.

ok
1 men geluid uit van me korg r gaat naar me mengpaneel
2 het geluid van de mengpaneel gaat naar men speakers
3 het geluid uit om optenemen van me mengpaneel gaat naar me line in
dit kan ik op 2 manieren doen of de line in op me scope kaart of op men onboard

momenteel staatie aangesloten op me scope kaart
vervolgens ga ik sequensen laat ik me synth spelen en het klinkt zoals het hoort

ga ik het nou op nemen dan klinkt het kut
1 het is niet geampd
2 het klinkt waardeloos
3 ik heb geen idee hoe dit kan

ik dacht eerst dat het lag aan de onboard geluidskaart bedoel wat verwacht je daar van

toen op me scope kaart gezet

en alsnog klinkt het voor geen meter

Ik neem aan dat je met "me korg" mijn Korg bedoelt ?
en met "men geluid" het geluid ?
'men geluid' is dat een grote groep mensen 'geluiden' :D

en verder bedoeld ie vast Opgenomen... je weet wel, het meervoud van Opgenome...

Hey ik heb een probleem na de aanschaf van me nieuwe compute klinkt alles wat ik opneem gewoon als bagge het geluid klinkt als een mp3 van 86kbits o ik snap er niks van eerst gebruikten ik de onboard geluids kaart die klonk bagge toen maar me scope kaart en weer klonk het opgenome geluid als bagge het klinkt niet zoals het uit me mengpaneel komt hier had ik met mijn vorigen pc nooit last van ik zelf denk dat het aan het moedebord ligt eimand hier sugesties?????

8o)

Laatst gewijzigd:
Mss neem je te stil op waardoor je het volume zo hard moet openzetten dat er meer ruis hoorbaar is.

Mss staat het volume van je geluidskaart zo stil dat je het volume dààr teveel moet opendraaien en weer het ruis probleem krijgt.

Volumeregeling van windows kan daar nog eens bij helpen.

Misschien heb je nu iets van 'kerel, daar was ik zelf al achter...'... sorry dan, hetgeen je opschrijft zou hierop kunnen duiden.

Grtz.

Volgens mij hebben jullie 'em weggejaagd ;)

Oh, sorry, even in context:
voggus mij hejje jullie em weggejaach ;)

ok
1 men geluid uit van me korg r gaat naar me mengpaneel
2 het geluid van de mengpaneel gaat naar men speakers
3 het geluid uit om optenemen van me mengpaneel gaat naar me line in
dit kan ik op 2 manieren doen of de line in op me scope kaart of op men onboard

momenteel staatie aangesloten op me scope kaart
vervolgens ga ik sequensen laat ik me synth spelen en het klinkt zoals het hoort

ga ik het nou op nemen dan klinkt het kut
1 het is niet geampd
2 het klinkt waardeloos
3 ik heb geen idee hoe dit kan

ik dacht eerst dat het lag aan de onboard geluidskaart bedoel wat verwacht je daar van

toen op me scope kaart gezet

en alsnog klinkt het voor geen meter

in wat voor programma neem je op?
Kun je misschien een screenshot posten van je Scope project?
Om uit te sluiten dat het aan de mixer ligt kun je proberen om de uitgang die nu naar de Scope gaat even naar je speakers te koppelen.
Die onboard geluidskaart zou ik trouwens sowieso geheel uitschakelen in het BIOS van je computer.

Grappig, ik bedoel toch echt FranDaMan.
En ik ben een taalpurist.

tss
als mensen zich hier mee bezig gaan houden vragen ze er natuurlijk om..
Dat wordt me te duur.
De pads zie ik als een leuk extraatjes, maar zijn absoluut niet benodigd.
Ik vind het erg rommelig klinken, net of de melodie ingespeeld is zonder quantising
Een vriend van me heeft deze ook en is erg ook erg over te spreken.
+ daarnaast is het ook niet iedereen gegeven om daar dan 'bloemrijk' mee om te gaan..
taalpuristen hebben over het algemeen een saai verhaal..
'ik rust mijn kaas'

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back