Stille Kast

LOWtense

Hallo!
Hallo iedereen,
Heeft iemand nog tips over hoe ik mijn systeem stiller krijg?
Sinds kort heb ik een nieuwe processor, moederboard e.d.
Nu heb ik al een Zalman voeding, CPU-cooler en VGA-cooler samen met 3 Coolermaster fans maar nog komt er behoorlijk wat geluid uit die kast zetten.
De huidige kast is een Chieftec Dragon (serverkast) van zwart/antraciet kunststof waarvan ik de beschermende fan-beveiliging aan de voor en achterzijdes al weggedremeld heb, ook is de binnenzijde bekleed met foamplaten. Waterkoeling begin ik liever niet aan...
Omdat het oog wat wil neig ik een beetje naar die übergeile Coolermaster Stacker-serie. Iemand ervaringen met deze kasten of tip?

Hallo,een Antec P182 is niet slecht of een Antec Take 3 of Take 4
(rack)
Op die Take 4 ben ik momenteel aan het wachten :-)

Wat dacht je van silentmaxx systeemkasten?
Ik heb er een en het scheelt een heleboel.
Niet vergeten om:
-Ook je harde schijven te dempen
-Een passief gekoelde vgakaart te kopen
-Een zo stil mogelijke voeding te kopen (wellicht semi fanless). Die blaast uiteindelijk al zijn db's direct naar buiten. Ik heb zitten denken om hier iets voor te maken, om het geluid te dempen, maar de lucht door te laten. Ben er nog niet aan toe gekomen.
-Stille systeemfan(s) te gebruiken van liefst 120mm (lekker stil lekker koel) en die met rubber verbindingen vast te maken en niet met schroefjes. Ook fijn als je die met je mobo kunt regelen (langzaam laten draaien).

Kijken op pcsilent.nl levert een heleboel tips op en db vergelijkingen.
Ook op freezinghardware.nl word je wijzer.
Ik hoop dat ik wat nieuws vertel, want volgens mij heb je er al goed over nagedacht.

Ben zelf al een tijdje bezig om de fabrieksfans te vervangen met silent fans en
het valt niet mee om een goede combinatie te vinden wat betreft een
goede koeling en dat de PC/Mac niet teveel lawaai maakt.
Nu heb ik de meeste PC/Mac computers buiten de Studio staan en die in de Studio
staan die heb ik in een kast geplaatst met dempingmaterieel,
gebruik zelf DEll die uit zichzelf al behoorlijk stil zijn en daar heb
ik een Samsung HD en Brander in geplaatst.

Mac Computers zijn ook behoorlijk stil al heb ik daar ook aanpassingen gedaan om
alle Fans te vervangen door een moderne silent fan , een zelfbouw PC heb ik
voorzien van een temperatuurmeter en een Fan controller , tevens moet je bedenken als
je veel spul in een PC plaatst zoals diverse harddisks en kaarten dan moeten
deze goed gekoeld worden.

Het is ook een beetje experimenteren met diverse Fans van verschillende merken
omdat wat bij de ene goed werkt bij de andere weer niet het goede resultaat geeft.
Wat wel belangrijk is dat je eerst je kast zoveel mogelijk trillingsvrij moet maken

en zeker niet bezuinigen op de voeding.

Ik heb zelf ook de zalman koelers en dit zijn denk ik de stilste van dit moment.
alhoewel ik volg dit niet zo.

Ik heb een NEXUS case en dit is wel een zeer stille.

Bedankt voor de tips en links. Ik heb al een aardige idee welke kast ik moet bestellen. Als die binnen is lezen jullie meer...

Heb je niet de optie om je computer in een andere kamer te zetten? Dat zou ik zelf preferen als dat mogelijk is. heb trouwens een Coolermaster Stacker. GROOT en cool maar maakt wel geluid. Ik heb m'n PC en een magmachassis gewoon in mijn hok staan. Ik neem er nooit zang op en mijn geluid staat harder dan de herrie van mijn PC :D

Hallo iedereen,
Heeft iemand nog tips over hoe ik mijn systeem stiller krijg?

Vaak heeft het type kast er ook mee te maken , deze kan zorgen voor resonantie/tillingen. Ik heb zelf ook last gehad van dit soort problemen en het veranderen van de kast/behuizing was toch echt de oplossing.
Let wel dat de front en/of backfan niet de enige zijn die lawaai kunnen maken , maar ook de processorfan.
Ook zou ik gaan voor fan's die afhankelijk zijn van de temperatuur aangezien de andere modellen zonder op hoge toeren blijven draaien en dus meer lawaai produceren.
Een andere optie is de pc uitzetten :D maar daar schieten je niets mee op lijkt mij.

Antec P180
cant get any better ;)

Zalman is by far niet de stilste oplossing. Wel als je de fan minimaal laat draaien maar dan koelen de heatsinks van Zalman ook niet best.

Er zijn verschillende oplossingen van Thermalright, Arctic en Ninja bijvoorbeeld die beter koelen en stiller zijn afhankelijk van de fan die je erop prikt.

Kost echter wel wat.

Overigens heb ik zelf een Antec kast (P182) en heb ik alle fans vervangen omdat die op de mid en high setting ook nog behoorlijk goed te horen zijn en de low setting wat mij betreft veel te weinig airflow geeft.

Een van de grote redenen waarom ik bij m'n nieuwe pc niet aan zelfbouw meer heb gedaan.

Ik heb nu een Dell gekocht... en die is echt muisstil door allerlei passieve en gecombineerde koeloplossingen. :engel:

Antec P180
cant get any better ;)

Jawel hoor }:|
  • Antec P182 (is natuurlijk gewoon precies hetzelfde concept met drie fluisterstille fans en een gescheiden kamer voor de voeding)
  • Intel P35 (Asus P5K) met 2 gb geheugen (corsair)
  • E8500 Core2Duo op 3ghz gekoeld door Scythe Ninja copper (<9db)
  • Een Yesico 550 wat passieve voeding (geen ventilator 0db)
  • en een sparkle 8800GT 1024mb passive (geen fan 0db)
MB temp: 27 graden
proc temp: 32 graden
(staat twee uur aan, middelmatige belasting)
Dit is dus echt een fluisterstil en koel systeem.

PB voor tips en truucs en overwegingen

Back