Patchbay Neutrik of Dbx of alles via me Motu?

Catscan

Electronic sounddesigner
Ik heb zelf dbx patchbays (ps zijn de Neutriks eigenlijk beter?)
Ik ben van plan om me Neve 3316 inputs en me outputs van me motu 24i/o te gaan patchen op me patchbay.

Eerst had ik wat hardware compressors als insert in me cubase maar die wil ik nu gaan patchen via me patchbay.
Dus motu out ---->patchbay--->compressor----patchbay--->neve

Maar eerst had me hardware compressors als een insert in me cubase.

Dus motu out d/a--->compressor---->motu in a/d----->motu out d/a--->neve in

Het enige verschil is dat ik dan me signaal een extra keer wil patchen en maar 1 keer!!! me motu d/a gebruik ipv 2x d/a en 1 keer d/a. Is dit dan de beste optie gezien de kwaliteit van de motu?

Ik hoop dat iemand me kan helpen misschien een beetje onduidelijk:):o:.

Je bedoeld je Neve 8816 ipv 3316 neem ik aan ? :D

Hoe minder conversie,hoe beter lijkt me...met een patchbay verlies je bijna niks aan geluidskwaliteit...met 3 keer conversie verlies je een hele berg...

Misschien kun je de outputs van je outboard rechtstreeks op je Neve gooien ? Alleen de inputs naar de outboard patchen ? Zo werk ik ook eigenlijk (alleen moet de 8816 nog binnenkomen)...scheelt weer een patch...

Dus : Motu out --> Patchbay --> Compressor --> Neve 8816

Ik zou namelijk wel alles gebalanceerd houden waar dat mogelijk is...

Ik zit nu trouwens met bijna hetzelfde...ik ga enkele outboard patchen,en anderen (ongebalanceerde,zoals de Culture Vulture en gitaar distortions) via Cubase doen...op die manier hou ik alles tussen de converters en Neve gebalanceerd....

Back