Gebruikers van Roland SH32? Hulp gevraagd ivm sequencen

PrayersForRain

Ouwe rot
Hey Forummers,

Van diegene die een Roland SH2 hebben heb ik hulp nodig ... Ik heb onlangs een usb audio card gekocht met midi om mijn Roland SH32 te sequencen. Nu werk ik met het bijgeleverd programma Sonar. Ik zou graag midi opnemen maar het lukt me niet met de Roland SH32. Ik weet niet wat ik fout doe. Zou er iemand me kunnen zeggen hoe ik Sonar of de SH32 moet instellen voor midi op te nemen/afspelen. En bijkomende vraag ... Uit de SH32 kan ik 4 geluiden/parts tegelijker tijd laten spelen, he? Tips & tricks zijn welkom!
Thanks,

Pfr.

Uit de SH32 kun je inderdaad in totaal 4 geluiden halen. Zet 'm in performance mode, en geef iedere part een eigen MIDI kanaal.

Wat wil je precies doen, en welke interface gebruik je? Hoe heb je alles aangesloten? Als je de MIDI kanalen juist instelt op je SH32 en in Sonar, moet je in principe gewoon MIDI data kunnen afspelen.

Ik wil de noten die ik inspeel via de preview knoppen op nemen en daarna ook kunnen afspelen. Ik gebruik de Edirol UA-25. De midi in van de SH 32 zit in de midi out van de Edirol en omgekeerd. Bij mij staan alle 4 de parts nog op midikanaal 1 denk ik. Zou het kunnen dat het daarom niet lukt? Alvast bedankt voor de snelle hulp!

Pfr.

Geef in ieder geval de parts allemaal een apart MIDI kanaal, dan kun je ze apart aansturen.
En staat misschien de MIDI thru ingeschakeld op de SH? Dan werkt de MIDI-out namelijk niet.

Juist ff tijd gehad om nog wat te rotzooien met mijn Roland SH32 en ... het probleem is opgelost. Het lag hem dus bij de Midi Thru instelling. Protohuman, echt bedankt voor de oplossing! Greetz,

Pfr.

Back