Apologize (cover)

Ik ben getrouwd met een Canadees dus neem maar van mij aan dat Engelstaligen het meteen opvalt als er een sterk accent aan een tekst zit. En men ergert zich daar meestal ook nog aan.
Je bent inderdaad nederlander, maar als je een carriere ambieert met engelstalige teksten is een sterk nederlands accent toch echt een minpunt.

En men ergert zich daar meestal ook nog aan.

In plaats van dat je het nou waardeert dat iemand anders jouw taal spreekt. Hoeveel talen spreekt een gemiddeld persoon die Engels als moerstaal heeft? Chauvinistisch gelul, bah.

Ach ja, noem het chauvinistisch.
Feit is dat als je het wil maken in de business een goede uitspraak van de engelse taal een pre is.

Lichtelijk accent in de vocals, maar zeeeeer goed gezongen.
Italo zang had pas een accent... ik vind dit reuze meevallen, valt wat mij betreft niet eens op...

nu ben ik niet zo'n liefhebber van dit soort coldplayische semi emo klaagzang dinges muziek maar los daarvan wel knap gedaan.

Ik ben getrouwd met een Canadees dus neem maar van mij aan dat Engelstaligen het meteen opvalt als er een sterk accent aan een tekst zit. En men ergert zich daar meestal ook nog aan.
Je bent inderdaad nederlander, maar als je een carriere ambieert met engelstalige teksten is een sterk nederlands accent toch echt een minpunt.

Tja, als ik kijk naar alle reacties waar ze het over zijn accent hebben, dan heb je aan de ene kant een groep, wat er commentaar op heeft, en aan de andere kant heb je juist een groep wat zijn accent erg mooi vindt. Dus ja.. hij heeft een accent, dat zit er opzich ook wel in, als je een Spaanse vader hebt, een Nederlandse moeder, en geboren bent in Duitsland.

Maar Ricardo werkt er aan. Hij zit nu op de acedemie voor popcultuur in Leeuwarden en heeft elke week meerdere uren zangles. Overal wordt aandacht aan besteed.

Trouwens, Paolo Nuntini, bekend van onderandere "New Shoes" heeft ook een accent. Is toch bekend geworden. :peukie:

Zoals je zegt, hij werkt eraan en hij heeft zangles. Daar zullen ze hoogstwaarschijnlijk zijn accent aan gaan pakken.
Het is ook geen zware kritiek, meer een observatie. Hij heeft een mooie stem en hij moet er vooral mee doorgaan. Wie weet zien we hem wel in de charts binnenkort.

Je vroeg om eerlijke reacties en die krijg je dan ook van mij.

Ik zag dat je de titel aangepast had naar Me singing....:okdan:

Zoals je zegt, hij werkt eraan en hij heeft zangles. Daar zullen ze hoogstwaarschijnlijk zijn accent aan gaan pakken.
Het is ook geen zware kritiek, meer een observatie. Hij heeft een mooie stem en hij moet er vooral mee doorgaan. Wie weet zien we hem wel in de charts binnenkort.

Je vroeg om eerlijke reacties en die krijg je dan ook van mij.

Sorry als ik de verkeerde indruk heb gewekt, maar ik wil juist ook eerlijke reacties! Dus ik viel je niet aan, sorry! :)

Hmmm, nog even over je opmerkingen dat we Ricardo binnenkort misschien wel in de charts tegenkomen.. daar zou je wel eens gelijk in kunnen krijgen. Maarja.. hoe binnenkort.. dat weet nog niemand.. :D

Wat een wereld stem zeg echt waanzinnig.

Ik heb alleen maar 1 commentaar het lijkt wel erg op het orgineel gezongen.
Juist het uniek zijn van een stem vind ik belangrijk en maakt ook herkenbaar het wordt nu teveel een kloon en dat vind ik jammer. Het wordt anders zo'n idols gedoe. Hoewel ik deze kwaliteit qua stem op de nederlandse idols/x-factor in geen enkele jaargang voorbij heb zien komen.

Wat een wereld stem zeg echt waanzinnig.

Ik heb alleen maar 1 commentaar het lijkt wel erg op het orgineel gezongen.
Juist het uniek zijn van een stem vind ik belangrijk en maakt ook herkenbaar het wordt nu teveel een kloon en dat vind ik jammer. Het wordt anders zo'n idols gedoe. Hoewel ik deze kwaliteit qua stem op de nederlandse idols/x-factor in geen enkele jaargang voorbij heb zien komen.

Je hebt gelijk, het lijkt teveel op het orgineel. Ricardo is druk op zoek (ik ook) naar een nummer die hij op een andere manier dan het orgineel, maar toch geniaal, kan zingen.

Oh, en wat het laatste betreft, vergeet Boris niet in idols2. Je kan er van houden of niet.. Die Boris kan wel zingen! Ik weet niet of Ricardo al zover is eigenlijk.. (maar dat komt wel! :engel: )

volgens het youtube videootje kan ie zingen, maar dat had ik al gezegd. als je one republic kan zingen, waarom zou je dan niks anders kunnen zingen? andere stijl is ander geluid tenslotte.

Met wat voor soort mic/preamp/audiokaart/conversie neem je al zijn zangpartijen op?

Je hebt gelijk, het lijkt teveel op het orgineel. Ricardo is druk op zoek (ik ook) naar een nummer die hij op een andere manier dan het orgineel, maar toch geniaal, kan zingen.

Oh, en wat het laatste betreft, vergeet Boris niet in idols2. Je kan er van houden of niet.. Die Boris kan wel zingen! Ik weet niet of Ricardo al zover is eigenlijk.. (maar dat komt wel! :engel: )

Boris heeft inderdaad wel en apart stemgeluid ik had hem meteen al in het begin als mogelijke winaar aangewezen.
Maar ik vind Boris soms te veel van hetzelfde klinken en teveel hetzelfde kunstje doen binnen zijn stem.
Qua stem heeft Boris iets weg van James Morrison alleen vind ik de laatste stukken beter en ook veel herkenbaarder.
Maar ja is natuurlijk ook een kwestie van smaak.

wou deze tread eigenlijk niet openen....(haat timbaland) nu best blij dat ik het wel gedaan heb....zeker minder irritant dan het orgineel, proficiat

Met wat voor soort mic/preamp/audiokaart/conversie neem je al zijn zangpartijen op?

Voor de goede orde, Ricardo doet de laatste tijd steeds meer en meer zelf. Ik heb een fulltime baan en kan gewoon lang niet meer altijd Ricardo helpen, maar dat is niet erg, want Ricardo kan zich prima zelfstandig redden tegenwoordig. Z'n laatste nummers (op de cover na) heeft hij allemaal zelf geschreven en geproduceerd. Ik kom alleen nog kijken bij het mixen/masteren van zijn demo liedjes. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het wel wat mis, tot in de late uurtjes samen muziek schrijven/maken, maarja, wie weet, als ik weer wat meer vrije tijd heb.. (of er mijn baan van heb gemaakt.. hehe)

Ok, om antwoord te geven op je vraag:

Ricardo zijn stem > SE Electronics z5600a tube mic > Focusrite Saffire > Cubase 4 > Waves en Sonnox plugins. (de-esser, compressie, eq, inflator, reverb en delay)

:dj:

leuke cover, ook z'n eigen muziek beluisterd.... nog net dat catchy randje heeft ie nodig(wat timbaland waarschijnlijk wel heeft)....

Zijn stem heeft iets meer body dan one republic :)

Mss ooit eens wat vaags inzingen voor mij????
Lijkt me wel wat hoor :D

Wel een heel klein tikkie accent maar volgens mij moet dat wel zonder lukken.

Ik hoef toch niet de tip te geven dat je NIET aan idols moet mee doen he...zielig zooitje wannabe's

...

wat een stem zeg...ghaaa! geniaal. gaat in de favorietenlijst...van alle dingen die ik Ricardo heb horen zingen is dit een van de beste want er zit zo'n lekker raspje in de stem...

Back