[track] Do-sol

Mooi! Tot minuut 4 soms een beetje voorspelbaar maar dat maak je vanaf dan helemaal goed.
(do tot sol 4 noten?) :D

+1...mooi gespeeld vooral vanf 4:00...daarvoor is het opzich mooi gedaan en gemixt maar het komt allemaal wat traag op gang, teveel herhaling. Ik zou sowieso graag meer dynamiek erin horen, breaks, stops, iets wat de flow eruit haalt voor een momentje

Intelligente opbouw en muzikaal gemaakt. Blijft meteen in het hoofd hangen dus geslaagd:peukie:. vanaf 0'43", wanneer die 'brass' akkoorden er in komen, wordt het meteen duidelijk dat er een mix gaat komen van een professional.

Ondanks het feit dat er veel herhaling in zit blijft het toch 5'45" “organisch” door mooie verschillende klanken te laten passeren en uit te breiden met accenten, baslijn en meer.

waar komt die string uit waarmee het nummer begint? klink lekker ruw en analoog. (is dat de eminent zonder phaser of zo?)

Lekkere solo die met de modulatie op 3’57” binnenkomt. Vooral erg goed vind ik vanaf dit punt de “ver weg” klinkende strings die het prominente 4-noten motiefje dubbelen en de vele accenten die hier en daar bijgevoegd worden .... en bovendoen zijn de minipops en de eminent-strings-met-phaser eens een keer in een context zonder meteen aan JMJ te moeten denken. Heel mooi en bewegend.

(even harmonisch geproken denk ik dat naast de aankleding het feit dat je de helft van de tijd op de dominant bezig bent ook bijdraagt aan een voortdurende spanning in het nummer)

:okdan:

Mooie liedje! :)

Leuke track hoor! Qua geluiden veel 80's invloeden!!
Welke synth gebruik je voor de akkoorden die beginnen bij 0:43,
de fluitlead beginnend bij 3:14 en uiteindelijk de gefilterde lead vanaf 3:57?? Doet me denken aan het synthesizerwerk van René Meister (Het Goede Doel etc.)

Wederom dank voor de reacties :mega:

...Welke synth gebruik je voor de akkoorden die beginnen bij 0:43, de fluitlead beginnend bij 3:14 en uiteindelijk de gefilterde lead vanaf 3:57?? Doet me denken aan het synthesizerwerk van René Meister (Het Goede Doel etc.)

De akkoorden en fluitlead komen beide uit de Roland JX-3P, de filter lead uit de Yamaha S90ES.

:kroon:

Back