Redsound Darkstar XP2 DSP probleem

JohnDoe21

Gedeactiveerd account
Ik heb net een darkstar aangeschaft maar nu blijkt dat er dsp failure is. Ik heb inmiddels contact gehad met RS en ze zijn bereidt hem te repareren voor 85 pound inclusief opsturen en terugsturen. Nu vraag ik me af zit er geen reset functie op dat ding en welke chip is het eigenlijk?? Is het de chip die onderop in een socket zit naast de conversiechipsocket(vet scrabblewoord) ??
Ik kan dit eventueel zelf doen of een van de eveneens handige mensen op dit forum(Matrixxx is een vriend van me:duivels:)
oja koop nooit iets van Temekuvalley op ebay...vuile g*r##T@@-Boem

Hebben ze vaker last van.
probeer een factory reset.
Staat in de handleiding.
Heeft bij mij geholpen.

Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd om de factory presets in te laden en dat doet ie ook. Daarna verschijnt de DSPF melding weer. Redsound zegt dat er ergens op de datalijn een fout zit waardoor ie niet functioneert. Ik ga op onderzoek uit.......misschien is het gewoon een weerstandje ofzo wat naar ze grootje is.....andere suggesties welkom..maar bedankt levka:okdan:

Factory reset is iets anders dan factory presets inladen via sysex. Meestal twee knoppen ingedrukt houden tijdens het opstarten. Kijk even in de handleiding voor welke. Volgens mij is het hier op het forum al eerder besproken.

Nou ik heb de manual door gespit en daar staat nix in over een factory reset.Alleen hoe je de factory presets weer inlaad. Dit doe je door de jog shuttle in gedrukt te houden en hem weer op te starten.Dit lost bij mij het probleem niet op.Ik heb ook net het forum door gespit maar nix over een reset gevonden.Tevens heb ik meerdere combies geprobeerd maar ik blijf dit DSPF bericht houden.Misschien is er toch iets niet goed op de PCB.Maar als iemand die procedure van het resetten weet post dat dan ff want ik baal behoorlijk.Ik ben zeker niet lui en ik heb grondig gezocht op het net maar nog geen oplossing gevonden voor het probleem.......weet jij het niet Vinnieq????

Hmmm dat werkt dus niet voor mijn probleem=(
Ik zal dan ook maar meteen een misverstand uit de wereld helpen.Wat Vinnieq en Levka hier zeggen laadt alleen de FACTORY PRESETS in. Het is dus geen factory reset.
Dit staat ook in de manual.....ik quote van uit de originele manual:
"the 64 factory presets can be re-loaded back into memory at any time. Re-load all 64 factory presets: Ensure power is switch off. Press and hold down the voice/program jog shuttle and then turn power back on. The main display will show 'sure' to prompt confirmation of the load. Press the top [edit] button marked 'value +' to confirm the operation (load will appear briefly in display)"

Ik had een mailtje gestuurd naar Redsound:
Hi Mark, I was wondering, is there no reset function for the DSP chip? I'm pretty technical so maybe i can preform this by myself.

Dit is het antwoord van Mark Thompson van Redsound:
Hi Dennis,
Unfortunately not, otherwise I would have let you know about it. The message only comes up if there is a data transfer failure between the DSP and other important devices, so it means there is a hardware fault somewhere in the chain I'm afraid.
Cheers
Mark
Dus voor iedereen die DSPF in ze display ziet verschijnen het is niet op te lossen met een factory preset load. Helaas....toch bedankt voor jullie hulp Vinnieq en Levka ik zal hem moeten opsturen gvd......

Back