Roland CR-68 ground noise?

RiSC

Stamgast
Ik heb een Roland CR-68 in de studio staan (zie avatar) die ik aan het sampelen ben, helaas zit er een beetje noise bij. Luister maar: cr68snares.wav
Ik vroeg me af of dit ground noise is en of ik dit apparaatje op een of andere manier moet aarden of misschien iets anders kan doen om die bromtoon weg te halen (het is in ieder geval niet de audio kabel).

Hehehehe ik hoor het niet eens door alle standaard brom en ruis hier.....

Die zullen er misschien wel zijn, maar ik ben ze nu zelf aan het sampelen om later, bijv een bassdrum 50x te layeren en dan battery steeds random een van die 50 te laten afspelen om een analoge feel te krijgen. Ik vertrouw mijn eigen AD converters ook meer dan soundblaster live van die mensen die die samples online zetten.

Ik heb die brom niet weggekregen uit de hardware trouwens, maar ben met izotope rx aan de slag gegaan, die samples krijg ik daarmee brom en ruisvrij zonder concessies aan het geluid.

Ik denk dat Leo commerciƫle samples bedoelt en niet van thuisgebruikers die idd met hun SoundBlaster hebben zitten samplen. Maar ik zal ook es even in mijn collectie kijken, volgens mij zitten daar ook wel goeie bij. Heb je nou trouwens een CR-68 of CR-78 (zoals je avatar)?

Ik denk dat Leo commerciƫle samples bedoelt en niet van thuisgebruikers die idd met hun SoundBlaster hebben zitten samplen. Maar ik zal ook es even in mijn collectie kijken, volgens mij zitten daar ook wel goeie bij. Heb je nou trouwens een CR-68 of CR-78 (zoals je avatar)?

Ik heb ze beide, alleen de CR-68 heeft een midi kabeltje aan de achterkant, die is dan ook een stuk simpeler te sampelen. Het is toch wel een hele klus om al die samples te knippen.

Back