Alesis IO|14 probleem

RpW

Stamgast
hallo allen,

heb ik net een splinternieuwe IO|14 binnengekregen, wil dat ding niet werken ! Ik heb de driver geinstalleerd (laatste versie van de website, heb het later ook nog met die van de cd geprobeerd) en aangesloten, maar als ik Cubase LE opstart en de Alesis selecteer bij VST multitrack komt de melding "Cannot start driver" ....tja... en nu dan ?

Wat trouwens opvallend is, is dat er in het control panel (bij geluid) helemaal niets te bekennen valt van alesis. De WDM driver is dus blijkbaar helemaal niet geinstalleerd, wat volgens de manual wel het geval zou moeten zijn.......

verder lijkt de aansluiting goed, alle lampjes die moeten branden doen het en de software (direct monitor) reageert ook.

heeft iemand een idee ? Ik werk trouwens met XP sp 2

alvast bedankt

niemand ? :erm: Is er eigenlijk al iemand hier met zo'n Alesis IO interface ?

ik heb desbetreffende hardware niet, maar kan maar aan 2 tips denken:

- juiste installatie volgorde zoals in manual omschreven word,
sommige drivers weigeren namelijk als je eerst de hardware had aangesloten voordat je de correcte drivers installeerd.

- sommige firewire interfaces zijn niet compatible met zomaar alle firewire chps en firewire kaarten die in pc's zitten.

wat betekent dat?
stel dat je 99% zeker bent dat je systeem en jhardware ok zijn, en je alles hebt gedaan zoals het precies hoort, maar de driver wil niet starten.
Dan is de kans groot dat je met zo een probleem te maken hebt dat de firewire chip dus iet cmpatible is in je pc.
9 van 10 keer werkt zulk hardware opzeker met een firewire kaart die een Texas Instrument chip heeft.

maar goed misschien heb je het al lang aan de praat :Z

ik heb zelf de alesis multimix 12 firewire, waar volgens mij dezelfde chipset inzit en ik had ook problemen met de drivers en het herkennen van het apparaat, er staat op de support pagina wel troubleshooting guides.

Maar wat ik heb gedaan is overgestapt op vista en draaide het in een keer prima.

Sinds 2 dagen heb ik ook een Alesis iO|14 en icm met vista
en Cubase LE heb ik zelf geen troubles. Laatste drivers en v1.6
firmware.

Succes met het oplossen van je probleem (mocht je het probleem
nog ervaren)

Back