Synth om als masterkeyboard te dienen

Status
Please reply by conversation.
dat dacht ik ook wel, maar hoe goed de oudjes ook klinken, als je een fijn keyboard wil, met echt lekker aanslaggevoel en aftertouch, ben je met nieuw een stuk beter af.
die akai op marktplaats, is dat niets?

alesis andromeda?

welke akai Leo?

Vintage Akai AX60 Syn Advertentienr.:13316661113

Terug | Muziek en Instrumenten > Synthesizers Volgende

Meer foto's Prijs:Bieden
Datum:04-12-07 13:38
Gezien:194 keer
Contact informatie
Telefoon: 0647945260
Naam: Roeland
Bekijk alle advertenties van adverteerder
Beschrijving Kaart

Mooie analoge syn.
In prima staat, lijkt wel nieuw, compleet met user manual en orginele doos.

The AX-60 is among some of the last true analog polysynths of the mid-eighties. It was Akai's answer to the hugely successful Roland Juno series and Yamaha's new digital DX-series. The AX-60 is a programmable six-voice synth with a nice LFO, lowpass VCF filter, envelope sections, and more. An eight-voice version, the AX-80, was already available.

Programming this synth is easy using dedicated sliders, knobs and/or buttons for its parameters. It also has a useful noise generator and some other cool functions that include auto-tuning, chorus, a multi-mode arpeggiator and a keyboard that can be split into two key-zones, making it somewhat bi-timbral. All six voices can be stacked in unison mode for a powerful and thick lead sound. Its features and sound make the AX-60 a worthy alternative to Roland's Juno 106. The AX-60 may have been used by Bjork.

Zie ook http://www.vintagesynth.com/index2.html

En de aftertouch van de JX8P moet je met een hamer aanzetten.

AN1x werkt erg lekker, heeft wel een gevoelige aftertouch, maar iig goedkoop en functioneel :).

Korg 707 klinkt belachelijk maar wel zeer fijn als masterkeyboard, Midimartin had/heeft er 1

Korg 707 klinkt belachelijk maar wel zeer fijn als masterkeyboard, Midimartin had/heeft er 1

én je kunt hem ook nog om je nek hangen *D

ik heb die behoefte ook een paar keer gevoeld: masterkeyboard met aftertouch en zo, voor het aansturen van de echt leuke dingen. ik kwam op verschilende dingen uit. oude synths was meestal een slecht idee (inderdaad aftertouch waar je op moest gaan zitten), en bij nieuwere oplossingen had ik dan vaak het idee dat de sounds en alles er eigenlijk niet toe deden (vergeleken met de andere spullen), zoals bv bij de an1x. ik kwam nogal eens uit op de prophecy, perfecte controller en een geluid dat aan de meeste setups nog wel iets toevoegt. al was het maar de saxofoon.

een gem s3. zeer goede (poly) aftertouch veel midi mogenlijkheden.
klinkt wel nogal digitaal maar... goedkoop!!! voor zo'n 250 vind je ze.

Waarom willen veel mensen toch wel de voordelen van nieuwe technologie en goede keyboards maar 'vintage' geluid en mag het geen drol kosten?

Waarom willen veel mensen toch wel de voordelen van nieuwe technologie en goede keyboards maar 'vintage' geluid en mag het geen drol kosten?

nou, zodat er voor jou nog wat te zeiken overblijft ;)

Korgje is evt. te ruil/koop :D
Mocht je geinterreseerd zijn...

nou, zodat er voor jou nog wat te zeiken overblijft ;)

Het zou toch zonde zijn om een talent ongebruikt te laten.

Maar snap het echt niet. Van alles willen maar voor weinagh.
Neem nou synths ouder dan 10 jaar. Daar heeft het gros geen velocity/aftertouch op en zijn de toetsen best wel brak.
En die het wel hebben zijn zo gewild dat de vraagprijs gewoon hoger ligt.

Maar op zich zou het wel grappig zijn om een midi controller alla nu met een analoge filterbank op te tuigen. Wie weet ziet Akai daar wel wat in.

Status
Please reply by conversation.
Back