akai s5000

cuba7000

Ouwe rot
kan je met de s5000 >>snel<< samplen
ik bedoel of je niet alles eerst een naam moet geven en dan weer in een pgm moet zetten etc zoals met de 1000/3000 serie

wil eigenlijk gewoon alleen rec/sampel drukken en dan naar een toets toewijzen.. klaar..

kan natuurlijk ook wel met een klein desktop dingetje,maar de sound is niet zo ok

De S5000 had een soort van auto name functie
waarbij het de naam van de vorige sample gebruikt maar met ander nummer erachter.
ook gaat het wel snel, het samplen op zich.

Over die S5000 weet ik niet veel maar...

m'n Emu ESI sampler mapt automatisch je net opgenomen sample in een preset... de E en Ultra serie doen dit vast ook...

wil graag weten hoe snel dat gaat met de esi

record sample/ audio erin/ en dan wil ik het toetsenbord kunnen drukken
op 1 toets hup en dan de volgende sample

Ik heb zelf een ESI-4000.. Hoogstwaarschijnlijk doen alles ESI's dit...

Je gaat naar sample mode sample record.. drukt op sample start of op threshold start en neemt de sample op..
hij is dan automatisch gemapt in een preset..

daarna druk je op new sample en je begint opnieuw..

Het assignen van samples op je keys gaat iets anders op de S5000 dan op een EMU sampler
kwa makkelijkheid zou ik ook nog eens kijken misschien naar eenEMU E5000ultra
super makkelijke sampler
hoewel de S5000 ook zo makkelijk is.

kan je op d s5000??

ik heb een zip met zeg 50 korte sampletjes die in 1 x allemaal in de s5000 laden en in 1 x allemaal selecteren en dat hij ze dan automatisch in een pgm zet

Je hebt wel paar kleine programmas voor de pc waarmee je programs kan maken met veel wav files.
Die werken wel goed en snel (vooral met AKsys)

Tja ik heb ook liever een sampler die als Battery werkt dan als Halion. Wat een gekloot altijd, veel samplers lijken gebouwd te zijn om een duizendvoudige gemultisampled acoustic grand op weer te geven, terwijl ik alleen maar wil RAMMEN

MPC1000 kan dit.
alleen de 1e sample een goede naam geven (anders is het sample) en dan nummert hij de samples gewoon.

De S5000 doet dit ook gewoon
gewoon 1e goed een naam geven en samplen maar
Je kan er zelfs een PS/2 Keyboard inprikken om de naamgeving snel te laten verlopen.
Wat wil je nog meer?!

Back