fw-1884 fire wire kabel te lang

wim.van.lenthe

Ingeburgerd
Hallo mensen, please help.

Ik gebruik een tascam FW-1884. Ik had een firewirekabel van 1,9 meter. Die blijkt in mijn nieuwe muziekhok (ik ben verhuisd) te kort. Nu heb ik een kabel van 4,2 meter aangeschaft, maar dat pikt mijn pc (of de tascam?) niet. af en toe hakkelt ie wat maar signaal komt niet door terwijl het lampje "fire wire" op de tascam wel gewoon brandt.
Aan een meter of 2,5 - 3 zou ik genoeg hebben. kent iemand het probleem en (niet minder belangrijk) weet iemand er een oplossing voor?

al vast bedankt voor jullie reactie(s)

Wim van Lenthe

zou normaal gewoon moeten werken..
hier hangt een meter of 4 aan mijn motu.

ben je absoluut zeker dat het aan de kabel ligt?
maybe is het niet een fully wired paar

probeer es met de voeding van de tascam.

zou normaal gewoon moeten werken..
hier hangt een meter of 4 aan mijn motu.

Een MOTU is geen Tascam FW-1884 ...
Ik ken mensen die inderdaad terug moesten grijpen naar een korte kabel voor de Tascam FW-1884! Dit probleem is bekend ...

• Must be connected by itself on a FireWire bus. More than one FireWire connector on a computer does not mean each connector has its own bus. More often, all connectors go to the same bus on the computer. If you require additional FireWire devices, it is necessary to add a FireWire card, thus adding a separate bus, for those devices.

• The maximum FireWire cable length is 3 meters.

Omdat er grote hoeveelheden data door de kabel gaan is er een maximum van 3 meter lengte. Een HUB is geen oplossing!!!

Heb jij nog meer apparaten op een firewire poort op de PC aangesloten?
Als dat zo is, kun je beter een PCI firewire kaart in je PC zetten om jouw Tascam op aan te sluiten. Dit omdat je Tascam de volledige bandbreedte gebruikt van de firewire bus, en deze dus niet kunt delen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan! :okdan:

toch een hub misschien

toch een hub misschien

inmiddels heb ik een kabel van 3 meter besteld. Ik hoop dat 3m lang genoeg is. Zo niet dan misschien toch een hub:

Van Tascam kreeg ik het volgende antwoord:

Dear Mr. Van Lenthe,

Yes the solution might be some Firewire Extenders or Firewire Hubs in between the Firewire connections. These are available in Professional Computer shops who as well are building bigger Network Solutions.

Best Regards

Dirk Born
Product Manager
TASCAM Division

:maffia:

nu heb ik dan eindelijk een kabel van 3 meter weten te bemachtigen en wat denk je:.....................

ook dat werkt niet. zucht.....

Dan zou ik toch een repeater/versterker proberen.

Heb jij ook meerdere firewire apparaten aangesloten?

Ook al heeft je PC bv. meerdere firewire aansluitingen, meestal is dit maar 1 firewire BUS. En als je dan meerdere apparaten aansluit deel je dus die firewire BUS.

Dat probleem had ik namelijk, en sinds ik alleen nog maar 1 apparaat aan heb gesloten is het opgelost.

Mocht je meerdere apparaten willen aansluiten kun je dan een PCI firewire kaart in je PC zetten.

Ik heb standaard 2 firewire poorten op mijn iMac zitten. Maar dat heeft niks met delen te maken. De bus kan wel gedeeld worden, maar de firewire heeft zijn eigen processor en hoeft zijn capaciteit dus niet te delen met andere processen op de computer. Lees het onderstaande van wikipedia:

Ondanks de iets kleinere bandbreedte van FireWire 400 ten opzichte van USB 2.0 kan FireWire 400 door een efficiënter protocol toch sneller zijn. FireWire maakt gebruik van een eigen processor die gebruik maakt van DMA voor de gegevensoverdracht, dit in tegenstelling tot USB dat via de centrale processor verloopt. Dit voordeel komt met name tot uiting in toepassingen waar een constante stroom van gegevens getransporteerd moet worden. In een benchmark voor een externe harde schijf met zowel USB 2.0 als FireWire 400 bleek FireWire 40 Mbyte/s te kunnen transporteren, tegenover maar 30 Mbyte/s voor de USB-verbinding. Het voordeel van FireWire 800 is nog groter, hierdoor is FireWire met name geschikt voor toepassingen als digitale video, professionele audio, high-speed vaste schijven en CD-RW-recorders en professionele scanners, waarbij grote hoeveelheden data over de kabel worden getransporteerd. Eén uur digitaal videomateriaal is bijvoorbeeld circa 14 GB groot.

Heb je de kaart ook gevoed via je firewire?
Dan zou het kunnen helpen om je voeding via het bijgeleverde voedingsblok sap te geven had hetzelfde gedoe met mijn mackie maar die werkt nu prima!

op de firewire kaart zit inderdaad een connector voor het aansluiten van de computervoeding. Deze is nog niet gebruikt. De leverancier van mijn pc twijfelde echter enigszins en adviseerde me voor de zekerheid de specs van het kaartje na te lezen. maar helaas, er staat niets over de funktie van de connector vermeld. Ook op internet niet. Ik heb een mail gestuurd naar Sweex maar die hebben nog niet geantwoord. KAn ik zonder meer de voeding op die kaart drukken (waar is dat connenctortje anders voor?)

Het klopt trouwens dat als je meerdere apparaten op je firewirekaart aansluit, de bus wordt gedeeld. echter, ik gebruik niet meerdere apparaten.

firewire kan very picky zijn qua chipset

sweex staat bekend als iets die meestal voor problemen zorgt

nooit besparen op firewire kaart alst voor serieus gebruik is

Daar heeft ie zeker gelijk in als je dan toch een echt snelle poort wil gebruiken kun je dat ook beter met goeie hardware doen.

En ik zou zeggen aansluiten die voeding, als het meegleverd is door de leverancier heb je er garantie op mocht ie stuk gaan.

firewirekaart sweex

firewirekaart sweex

die garantietermijn is al een jaar of drie verstreken. maar als een ander kaartje de oplossing is, schaf ik er direct een aan. maar ik heb geen kaas gegeten van merken en types van computermeuk. hebben jullie een suggestie voor een goede firewirekaart?
het moet uiteraard wel de "oude" firewire 400 zijn.

Zorg dat de chipset op de kaart van TI is. Dan zit je altijd goed.

Back