The Puppetmaster is Here

Psiox

Stamgast
Hallo!

Even voorstellen...
Ik ben sinds lange tijd bezeten van alles wat met synths/computer/midi/home recording & lo/hi-fi te maken heeft. Heb hier echter geen ervaring mee aangezien ik van jongs af aan alleen 'analoge' instrumenten speelde zoals sax & drums. Sinds kort ben in het bezet van een Macbook met bijbehorende software (voornamelijk Live, Logic & Reason) en een Axiom 25 + Behringer bcf 2000. Ben nu ook begonnen met zelf dingetjes te maken.
Heb me hier aangemeld omdat ik op zoek ben naar een goede usb/firewire audio interface en eventueel een set montitors ter uitbreiding van m'n ''slaapkamersetup''. Ben een echte leek dus hoop hier veel te leren! (Heb iig flink de smaak te pakken :) )

:doei:

Laatst gewijzigd:
hee popmeester...er zijn ook "analoge" synths hoor ;)

firewire interfaces zijn er zat gelukkig....

EMU1616 oid... of zo'n m-audio ding of nog luxer een RME Fireface :jummie:

hee popmeester...er zijn ook "analoge" synths hoor ;)

firewire interfaces zijn er zat gelukkig....

EMU1616 oid... of zo'n m-audio ding of nog luxer een RME Fireface :jummie:
Qua Firewire is mn oog gevallen op de Phonic Firefly 302, Focusrite Saffire of de Presonus FireBox (schijnt erg goed te klinken). Maar ook M-Audio is nog interessant inderdaad

Qua USB de Tascam US 122 L. Scheelt me een hoop centen maar vast ook een stuk meer latency en kwaliteit die je inlevert. (ervaringen hiermee?? systeem; mac osx, 2.0 ghz, dualcore, 2gig)

Ik werk tot nu toe alleen met MIDI dus heb niet veel ingangen nodig, 2/4 lijkt me voorlopig meer als genoeg. Mijn controllers zijn aangesloten via USB, 1 via een USBhub. Hoe werkt dit met een Audio interface?

De KRK RP 6 monitors zijn gunstig geprijsd en hebben (in de winkel) een gebalanceerde sound (vind ik belangrijk). Is dit een goede prijs/kwaliteit verhouding??
Wat is aan te raden?

Hopelijk is er iemand die zich geroepen voelt een enthousiaste, doch onwetende beginnende muzikant uit de brand te helpen... Alvast bedankt! :) (/gaat nog maar eens alvast topics doorspitten ;) )

Laatst gewijzigd:
Back