Kist voor je synth

rob'n

Ook wat
Ik ben nog op zoek naar een case voor mijn xs6 (moet flink mee gezeuld worden).

Ik zag bij musik-produktiv een Gator (GK 261-R) koffer, het model ziet er niet zo praktisch uit als een gewone 'rechthoekige' flightcase, maar de butterfly sloten en de wieltjes spreken mij wel ontzettend aan. De prijs vond ik natuurlijk ook wel aantrekkelijk (ik wil het liefst geen 500 euro uitgeven voor een kist, maar ik heb ook geen zin om voor 100 euro meer of minder het risico te lopen dat het apparaat kaduk gaat)

Is er iemand die ervaring heeft met kisten van Gator, positief of negatief?

Kan je helaas niks over de gator kist vertellen, maar heb zelf onlangs bij highlite een DAP kist gekocht voor m'n XS6 (€ 178,- ex).
Ook met butterfly sloten en wieltjes en iets meer 'standaard' rechttoe rechtaan.

Heb er wel even wat custom schuim in laten zetten zodat de synth stevig ingeklemd zit, en ben er nu erg tevreden over. Behoorlijk stevig voor die prijs en toch niet zo zwaar (en duur 8~) als een custom gemaakte case.

ik denk dat er op internet best wel iets te vinden is qua kisten: als een kist te groot is maakt dat niet uit, dit kun je opvullen met schuim, als ie te klein is, dan wordt het al moeilijker...

En als ik moet kiezen zou ik toch gaan voor custom made kisten, zijn wel iets duurder dan gewone kisten, maar vaak veel steviger.

Meestal heeft een geluidsverhuurbedrijf een aparte afdeling waar je kisten kunt laten maken, vaak is dit niet eens zo heel veel duurder, gewoon even informeren!
(Veel verhuurbedrijven zijn blij als ze hun vaste personeel ook doordeweeks aan de gang kunnen houden).

Meestal heeft een geluidsverhuurbedrijf een aparte afdeling waar je kisten kunt laten maken, vaak is dit niet eens zo heel veel duurder, gewoon even informeren!
(Veel verhuurbedrijven zijn blij als ze hun vaste personeel ook doordeweeks aan de gang kunnen houden).

Klopt.. maar ze beginnen dan meestal vanaf 400 en zie ik zo op het eerste gezicht niet veel andere materialen dan die DAP kist die de_directeur aanwees. Nou kan de houtsoort natuurlijk anders zijn en de kwaliteit van het beslag.
Maar om 200 euro meer te betalen voor dezelfde kist vind ik ook zonde.

Maar ik heb nog niet alle prijsopgaven terug.

Ik heb mij cases op maat laten maken bij Aiber-Audio. Ze leveren (nou ja, per post), het wordt perfect gedaan en helemaal niet zo duur! (maar amper goedkoper als je het zelf doet, en als je niet handig bent zeker veel verstandiger...)

Ik heb onlangs een paar cases laten maken op maat, bij Thomann in Duitsland waar ik zeer tevreden mee ben; Ik moet er wel bij zeggen dat mijn apparatuur niet on-the-road gaat. Maar het ziet er in ieder geval toch robuust uit.

Een keyboard case voor 61 toetsen maken ze voor 115 euro (en dan nog 8 euro verzendkosten). Voor dat geld wil ik er niet aan beginnen.:engel:

http://www.thomann.de/nl/thon_keyboard_case_i.htm
je geeft bij de bestelling gewoon op om welk keyboard het gaat.

En voor als ze dood gaan moet er ook alvast een mooi kistje klaarliggen ;{

Laatst gewijzigd:
Waarom niet?

heb zelf een X-8, netjes verpakt in een kist, maar ik kan je vertellen dat het een gesjouw is met zo'n ding...

EEN over het algemeen wel goed gemaakte moderne SYNTH..kan dat wel hebben..maar een oudje zul je toch liefdevoller moeten transporteren..
een gladde vloer is ook geen probleem..maar buiten beter niet doen..dat rijden...

ha ha weet niet wat een x8 is ... motif..?

weet bijvoorbeeld dat een Yamaha cs6x alleen al bij het oppakken al zwaar tordeert..dit is het over de lengte draaien bij optillen..op termijn gewoon niet geod voor de levensduur..
Een SK50D heeft bijvoorbeeld handgrepen tussen de 2 keyboards om dat te voorkomen..(niemand die weet dat de metalen versteviging daarvoor dient denk ik..)

pak je hem bij een hoek blijft de ander hoek zeker nog 6 centimeter staan..voordat ie ook in beweging komt..

allemaal niet zo erg..totdat het toch plots niet meer aan gaat..
het volledig ingeschuimde koffer is in ieder geval wel een goed begin....

hoewel zoals genoemd een koffer zelf is al een flink gewicht..
door het hoge totaalgewicht wordt het toch weer stoten vanwege de onmacht het totaal gewicht te handelen.....

een X-8 is het metalen slagschip van Roland, weegt volgens mij ongeveer 27 kilo. Komt dan nog een kist bij van een kleine 15 kg...

Of mijn S90: ook zoiets van gewicht, en hebben we dus altijd met z'n tweeën getild (echt geen beginnen aan in je eentje, vooral ook omdat je hem vanwege de omvang maar aan één handvat kan vasthouden).

Maar inderdaad, met wieltjes over klinkers...? Ik denk dat ik synths daar toch niet graag aan zou onderwerpen, zeker oudere bakken... :erm: Daar had ik mooi mede-bandleden voor! :D

Of mijn S90: ook zoiets van gewicht, en hebben we dus altijd met z'n tweeën getild (echt geen beginnen aan in je eentje, vooral ook omdat je hem vanwege de omvang maar aan één handvat kan vasthouden).

Maar inderdaad, met wieltjes over klinkers...? Ik denk dat ik synths daar toch niet graag aan zou onderwerpen, zeker oudere bakken... :erm: Daar had ik mooi mede-bandleden voor! :D

opzich vallen synths zelf nog wel mee qua gewicht. De genoemde S90 kan ik in me eentje wel optillen (en ben echt niet een van de sterkste. Heb meer moeite met het tillen van me rack dan een S90). Alleen die flightcase zelf maakt het gelijk veel zwaarder en lastiger pakken. FLightcases ansich wegen ook al enkele kilo's. Vooral die stevige houten (en dan lekker voor een 88 toetsen board) kunnen de 10 kilo wel halen.
Dan gaat het snel met gewicht...

Ja, een beetje kist weegt al gauw tussen de 15-20 kilo, tel daar de 14 kg van de XS6 bij op en je tilt 'm niet meer echt voor je lol.

Mijn flightcase was een "left-over" gemaakt door de flightcase bouwer van Peter Verspuy. Geen idee meer hoe die kerel heet (Henk nog wat) maar destijds stonden z'n overtollige kisten op marktplaats.

Ik heb voor een case voor een ES7 200,- betaald. Prima kist, topkwaliteit. Samen met die synth is het wel erg zwaar (denk zo'n 40 kilo)

Ja, een beetje kist weegt al gauw tussen de 15-20 kilo, tel daar de 14 kg van de XS6 bij op en je tilt 'm niet meer echt voor je lol.

30 kg is best te tillen, je hebt toch geen pudding in je armen?? :P

Ik neem af en toe een steekwagentje mee met luchtbanden, is ook best handig....

Ik draag mn synth en kist vaak aangezien ik geen steekwagentje heb, en da's toch elke keer weer een beproeving.

Workstations zijn gewoon erg zwaar.

MOTIF XS8: 1,457 (W) x 466 (D) x 168 (H) mm, 28.6 kg
MOTIF XS7: 1,252 (W) x 391 (D) x 122 (H) mm, 17.0 kg
MOTIF XS6: 1,045 (W) x 391 (D) x 122 (H) mm, 14.8 kg

Workstations zijn gewoon erg zwaar.
MOTIF XS8: 1,457 (W) x 466 (D) x 168 (H) mm, 28.6 kg

Dat klopt. Met een beetje kist zit je dan al gauw op 40kg. Ik heb 2 jaar geleden daarom geen Motif ES8 maar een S90ES gekocht, die weegt "slechts" 22KG en dat scheelt behoorlijk. De synth engine is vrijwel identiek aan de Motif ES, je mist wel de sequencer (record) en de sampler. Voor live een zeer goed alternatief als je toch de workstation sounds wil.

Back