Volume knoppen TR-808/TR-707

crx303

VTECTurbo.nl
Ik heb een probleem met m'n 808.

Zodra ik de TAP toets indruk om een leuke fill-in er doorheen te gooien, valt het geluid van de main output weg. Ik ben er al achter dat het aan de volume knop ligt die vlak boven de TAP knop zit. Even ertegen aantikken en dan is het geluid weer terug.

Los contactje? Is dit zelf makkelijk te solderen of moet ie dan helemaal uit elkaar om erbij te kunnen?

Ik heb een probleem met m'n 707.

Een paar volume sliders kraken nogal of het geluid valt weg bij bewgen van de slider.

Is dit gemakkelijk op te lossen of zijn de faders af? Zijn deze nog te krijgen?

Stuur eens een bericht aan Zoe op dit forum.... hij kan je denk ik wel verder helpen met je twee machines.....

CP

tr 808

duidelijk eengeval van de volume potmeter kan zijn dat de kontakten los zitten anders moet er een nieuwe potmeter in
(vaker meegemaakts met de 808)

tr707 sliders

kwestie van vervangen of schoonmaken

Re: Volume knoppen TR-808/TR-707

[offtopic]
:D LOL at signature.

1st gear, 2nd gear, 3rd gear, 4th gear, 5th gear and reverse
[/offtopic]

doe wel voorzichtig met de grote printplaat los halen
die staat ook in verbinding met het sequencerd board en daar zit een plastik bandkabel die zo kan scheuren
en let op waar je elke schroef uit haalt die zijn ook verschillend en op de bevesteging bouten die op de printplaat vast geplakt zitten

altijd voorzichtig doen

de 707 is wat makkelijker om uitelkaar te halen maar daar ook alles rusig op volgorde doen en let op bij het display hoe je het daar los maakt en in elkaar zet

Back