Kurzweil K2 met opstartproblemen

Mike Philco

Ehmmm,...
Heey allemaal,

Ik kreeg van de week een Kurzweil K2X aangeboden ter reparatie.

Probleem: Apparaat start helemaal niet op. Display doet het ook niet (dus geen opstarttekst etc).

Ok. Een maal opengemaakt zag ik dat er een condensatortje was gaan lekken. Deze condensator heb ik verwijderd en de printplaat schoongemaakt.

Nieuwe Condensator erin en voila,....hij start op. Tenminste, het display geeft tekst. Dus dat probleem is opgelost.

Probleem is dat de K2X niet wil doorstarten.

Hij zoekt naar de keyscanner en dat is het dan. Dat blijft hij doen tot synth-juttemis. :confused:

Weet iemand van jullie wat dat kan zijn en waar ik dat moet zoeken?

Ik beschik niet over documentatie en Kurzweil Denemarken doet een beetje moeilijk.

Is het een K2000 of een K2500?

Het klint alsof het OS beschadigd is.

Bij een K2000 zit alle software in een aantal ROM chips waar verder niets mee te doen is, terwijl je bij een K2500 de software kunt upgraden (vanaf een floppy). Upgrades staan (stonden?) of de Kurzweil FTP site.

Ik ga eens voor je graven of ik 'm nog ergens heb.

Heey allemaal,

Ik kreeg van de week een Kurzweil K2X aangeboden ter reparatie.

Probleem: Apparaat start helemaal niet op. Display doet het ook niet (dus geen opstarttekst etc).

Ok. Een maal opengemaakt zag ik dat er een condensatortje was gaan lekken. Deze condensator heb ik verwijderd en de printplaat schoongemaakt.

Nieuwe Condensator erin en voila,....hij start op. Tenminste, het display geeft tekst. Dus dat probleem is opgelost.

Probleem is dat de K2X niet wil doorstarten.

Hij zoekt naar de keyscanner en dat is het dan. Dat blijft hij doen tot synth-juttemis. :confused:

Weet iemand van jullie wat dat kan zijn en waar ik dat moet zoeken?

Ik beschik niet over documentatie en Kurzweil Denemarken doet een beetje moeilijk.

Ik zou rechtstreeks contact zoeken met Kurzweil Tech Support in de VS. Kurzweil heeft tegenwoordig een nieuwe importeur in Nederland trouwens. Maar die kunnen niet veel doen als het om technische ondersteuning gaat.

GR.

OJ

Zelfde soort problemen. K2vx starte niet meer goed op. Ik moest 'm 10 minuten laten doorstarten en vervolgens begon íe het geheugen te initialiseren en klaar voor gebruik was íe. Niet erg handig, zeker omdat je steeds alle programs weer moest inladen. Ik ben er achter gekomen dat dit aan een stukje koud-soldeer op de p-ram uitbreiding lag. Opstarten gaat nu weer gewoon. Koud-soldeer schijnt vaker voor te komen op de print-plaatjes van de kurzweils uit korea.

(Heb volgens mij ook nog iets van een lekke condensator, want als ik het apparaat uit zet moet ik eerst 17 minuten wachten voor ik het weer aan kan zetten. Vervelend als een stop doorslaat tijdens een optreden)

Back