Reason 4 en de 'one drop'

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Hoi,

Ik probeer in Reason 4 een one drop ritme voor elkaar te krijgen, maar het blijft nogal stijfjes klinken iemand een idee of redrum file voor mij?

Voor de niet reggae liefhebber, de one-drop is een ritme waarbij de snare op de tweede tel komt en de kick op de derde tel, eerste en vierde tel zijn "vrij" meestal ingevuld door de hihat of andere bekkens.
Ik krijg het alleen niet goed voor elkaar in Reason, dus wie helpt me.

Heb het ook weleens geprobeert in reason maar ik vind voor muziekstijlen met een laid back counting dat reason gewoon niet het programma is wat je moet gebruiken. Het is dan alleen zo jammer dat er best veel hele gave refills zijn waar je toch aardig reggae mee kan maken. Maar ben zelf ook nog steeds op zoek naar hoe ik dat binnen reason voor elkaar moet krijgen.

zonder quantize doen

Voor de niet reggae liefhebber, de one-drop is een ritme waarbij de snare op de tweede tel komt en de kick op de derde tel, eerste en vierde tel zijn "vrij" meestal ingevuld door de hihat of andere bekkens.
Ik krijg het alleen niet goed voor elkaar in Reason, dus wie helpt me.

Wat bij mij wel eens wil lukken is met een 4 drop de track beginnen (dus 4x4 kick) en dan later als je track bijna af is die 4x4 kick weghalen zodat je een one drop overhoudt.
Trouwens in mijn beleving is een Reggae one drop kick en snare op de 3e tel, rest is "vrij", zoals je dat zo mooi noemt.

One Drop is een kick en rimshot op de tweede tel. De hi-hat wordt gevarieerd gespeeld.
Met Reason kun je dat gewoon inspelen. Ik snap het probleem niet zo.

There is some controversy about whether reggae should be counted so that this beat falls on the 3, or whether it should be counted half as fast so that it falls on the 2 and 4.

Ik ga even aan de gang. Irritant is alleen dat ik het idee heb (dat heb ik alleen op de pc, want alleen daar heb ik de Reason demo gedownload) dat de ingespeelde ritmes niet zuiver zijn, een soort van latency of lag (gamersterm) en dat heb ik eigenlijk alleen bij het inspelen van ritmes, het inspelen van Thorbased synth stukjes gaat wel goed.
Dat geldt trouwens niet alleen voor Reason, maar ook voor Samplitude etc.

Back