[disco/funk/lekkerstampen] Track: Move On

Stage73

elektromechanisch lid
Kan me voorstellen dat jullie langzaam de draad kwijtraken wat ik nu allemaal doe qua muziek...soul, funk, laatst een elektrouitstapje en een country-achtig liedje :D welnu...

Samen met Stefan Hoffman heb ik een liedje geschreven dan "[merge in or] Move on" heet. Is gewoon lekkere discostampfunk, een beetje ala Moloko. Hij heeft een Myspace website en je kunt -eindelijk- het nummer horen!

http://www.myspace.com/stefanghostnotehoffmann > Move On

Stefan kwam met het thema, en ik heb het hele nummer eromheen geschreven, tekst geknutseld en alle keys ingespeeld. De uiteindelijke productie is dan weer Stefans werk en ingezongen door studiozangeres Aisha, Stefan en ik zingen backings. Intro is nog een beetje knullig, dat komt nog!

Laatst gewijzigd:
Vocals zijn net iets te hard. Zet hem maar heel zacht dan hoor je bijna alleen de vocals terwijl je de rest ook zou moeten horen.

Zeker een softsampler gebruikt ? want ook de kick voel ik niet. Tis alleen de basslijn wat ik hoor/voel ..

Voor de rest vooral doorgaan .. zit zeker potentie in .. :okdan:

Ik vind het erg leuk. Ik ben het wel met de vorige replier eens dat de mix nog wel wat aandacht verdient. Vocalen iets zachter.

Ik vind het refrein iets te lauw vergeleken bij de verses. Daar mag qua heftigheid wel iets gebeuren. Open hihats is iets dat me in mijn hoofd schiet. Ik zou een goede funky drummer zoeken om de partijen te dubbelen en dan meer dynamiek te brengen.

De gedubbelde vocalen zouden ook iets zorgvuldiger kunnen. Gebruik een harmonizer als je die hebt.

Hier zit echt wel wat in volgens mij. Jouw rhodes solo is overigens wel wat mellow. Ik weet dat je goed speelt dus wellicht dat je iets neer kunt zetten dat iets ritmischer is. Is vooral een kwestie van smaak hoor.....

Succes! Ik volg iedere keer met veel plezier jouw nieuwe tracks....

haha, ik geloof dat je de 1e track hebt geluisterd (in Move On is geen solo :D). Het klopt, de solo daarin heb ik ook gespeeld (de rest overigens niet). Tegen mijn zin met midi, en er gebeurde exact dat wat ik probeer te vermijden: de solo is later uit een heleboel takes inelkaar geflanst en 'geperfectioneerd' en klinkt nu zo slap als een vaatdoekje. Ik haat dat, speel liever een solo opnieuw in op me rhoodsje als de toonsoort gewisseld moet worden.

in elk geval: klik op "Move On"!

De drums zijn overigens van BFD, geloof ik.

Oeps, foutje. Ik heb naar dat eerste nummer geluisterd met die zangeres. Daar waren de reacties voor bedoeld.

Ik zal Move On ook nog ff luisteren. Belofte maakte schuld. :o:

Move On wil niet starten. Blijft op loading staan. Ik probeer het vanavond nog eens.

Very cool. Arrangementen zijn goed uitgewerkt. Jammer dat het niet veel verder komt dan het themaatje maar aan de andere kant is dat vaak genoeg voor dit soort muziek.

Ik heb weinig aan te merken. Knap gedaan!

Prachtige stem heeft die zangeres. Goeie songs. :peukie:
Het enige dat volgens mij nog ontbreekt is een echte drummer. De drums klinken een beetje dof en saai misschien voor dit soort muziek.
Heeft ook wel iets weg van George Duke/ Billy Cobham... maar ja, zoek maar eens zo'n drummer :D

dank voor de tips! de tekst is expres erg rechttoerechtaan omdat we echt een heel commercieel trackje wilden neerzetten. Qua drums ben ik het met je eens, daar mag wel wat meer punch en variatie in. In een oude versie zong ik nog zelf en daar hadden we ook wat meer effekten en zooi in de achtergrond, ik vond dat beter maar Stefan is de mixmaster dus hij heeft het laatste woord :D

vrolijke kerst!

Back