Nite EQ3d DIY project

da goose

DaGooseMusic.nl
Ik ben weer begonnen met een nieuw DIY project, de Nite EQ3d.
Geen passive EQ maar met 5532 opamps en dus active.
Hij staat bekend om zijn air EQ sectie, oftewel een mooie tophoog boost sectie die ver boven de 20khz gaat (air) en verder mooi subtiel klinkt.
Op dit moment zijn de boards al grotendeels gestuffed en zijn de rev log 500k pots (14 stuks) binnen.
Frontpanel is ook al ontworpen op wat puntjes op de i na en dus schiet het, relatief simpele project, dus al meteen in een redelijk ver gevorderd stadium, tijd dus voor wat pics.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Binnenkort meer pics..

Sontec staat ook nog op mijn to do list inderdaad :)
Cases zijn nog niet binnen helaas, hoop ze wel nog voor de kerst binnen te krijgen, laat je wel ff weten als ik ze heb.

Zo!! Mijn nite EQ is ook af en ik ben erg tevreden over het resultaat, hij klinkt super fris zonder scherp/harsh te worden.
Ik heb hem nu al een klein uurtje draaien met de air freq op 40khz en en dan 50/60% open en het klinkt heerlijk fris gewoon.
Ook de laag boost sectie is fijn, eigenlijk klinkt ie helemaal erg fijn eerlijk gezegd :)

Foto's zijn hier te vinden: http://www.dagoosemusic.nl/diy/nite/
Maar voor de liefhebber die niet kan wachten vast een fotootje als warming up :geslaagd:

12.jpg

15.jpg

Ziet er prachtig uit, net zoals de andere DIY apparaatjes (vooral de Pultec) op je site.
Mooi werk.
Vraag me af hoe het klinkt allemaal (en wat de kosten (afgezien van de manuren) zijn...).

Back