iemand de e 80 van Roland al geprobeerd ?

JohnDoe24

Gedeactiveerd account
Ik weet het, het is geen (echte) synth, maar toch is dit keyboard/WORKSTATION zo ontzettend uitgebreid dat ik het toch moest posten.

Vandaag eens wat dingen op gedaan bij de locale muziek winkel, en ik vond het toch wel een erg leuk apparaat. Vocoder, 16 track sequencer, compressors, reverbs, delays, etc alles zit er bijna in. Ik weet niet of er ook nog een soort van synth functie in zit, maar dit zal wellicht niet ontbreken.

Fijn apparaat en helemaal niet duur eigenlijk, zo rond de 2500 euro !

intro_R_L.jpg

Mooi hoor !!

voor iets meer dan dat bedrag heb je ook een v-synth gt
ik denk dat meer mensen daarvoor zouden gaan hier!
110050_large.jpg

[off-topic]
Wat is het verschil eigenlijk tussen de e en de em serie?
[/off-topic]

Die V synth is ook fijn, ooit bij de feedback geprobeerd tezamen met een poly evolver. Killer combinatie ! Maar die e80 van roland is uitermate geschikt als alleskunner voor in de studio. Moet je aleen even die domme begleidingen eruit halen.

EM... had die niet kleinere toetsen...? Medium size... kinderkeys dus?

Dat slaat nergens op natuurlijk, kinderkeys. Je hebt vast wel een minikorg, dat zijn pas kinderkeys, maar natuurlijk is dat een synth, dus automatisch "cool" en synthforum.nl verantwoord.

Ja ik heb de E80 op de afgelopen Music Messe in Frankfurt geprobeerd, nadat ik een handtekening gescoord had van Jordan Rudess *D ... Ik vond het wel lachen hoor, met kleurendisplay en gewoon lekker klassiekers spelen maar (BZN en George Baker).....Maar de prijs was toen iets van 2900 euro en ja dat geef ik natuurlijk nooit uit (zeker niet aan Roland gear) De E80 is Rolands versie van Yamaha's Tyros2 zeg maar, oftewel het topkeyboard van de desbetreffende firma.... Nu is het hier op het forum niet altijd veilig om het over keyboards te hebben :dubbel: want ja het is geen synth natuurlijk, maar je kunt 2 SRXboards in de E80 duwen, er zit een harmonizer/vocoder op en ook nog echte drawbars erbij... plus een kleurenscherm! DUS!

Ik heb nog even nagezocht wat het verschil is tussen de E en de EM series: nou de E (50,60,80) zijn de nieuwste arrangers (dus zeg maar de duurste beesten uit de Roland stal) en de EM zijn nu niet meer zo duur , lijken me meer soort van keyboards voor de beginnende keyboarder... Oja qua prijs bij de vrienden van Feedback zit de E80 op 2899,-... de Yamaha Tyros2 Super Edition (zonder standaard) doet 3349,-

Mensen op SF zeggen dan zoiets als: Ja maar ja maar een Roland V Synth GT kost slechts 2649,- en een Yamaha MotifXS7 2599,-... maar okee, ik zeg zulke dingen nooit........:D

Ja ik heb de E80 op de afgelopen Music Messe in Frankfurt geprobeerd, nadat ik een handtekening gescoord had van Jordan Rudess *D ... Ik vond het wel lachen hoor, met kleurendisplay en gewoon lekker klassiekers spelen maar (BZN en George Baker).....Maar de prijs was toen iets van 2900 euro en ja dat geef ik natuurlijk nooit uit (zeker niet aan Roland gear) De E80 is Rolands versie van Yamaha's Tyros2 zeg maar, oftewel het topkeyboard van de desbetreffende firma.... Nu is het hier op het forum niet altijd veilig om het over keyboards te hebben :dubbel: want ja het is geen synth natuurlijk, maar je kunt 2 SRXboards in de E80 duwen, er zit een harmonizer/vocoder op en ook nog echte drawbars erbij... plus een kleurenscherm! DUS!

Ik heb nog even nagezocht wat het verschil is tussen de E en de EM series: nou de E (50,60,80) zijn de nieuwste arrangers (dus zeg maar de duurste beesten uit de Roland stal) en de EM zijn nu niet meer zo duur , lijken me meer soort van keyboards voor de beginnende keyboarder... Oja qua prijs bij de vrienden van Feedback zit de E80 op 2899,-... de Yamaha Tyros2 Super Edition (zonder standaard) doet 3349,-

Mensen op SF zeggen dan zoiets als: Ja maar ja maar een Roland V Synth GT kost slechts 2649,- en een Yamaha MotifXS7 2599,-... maar okee, ik zeg zulke dingen nooit........:D

De tyros van yamaha vind ik best slecht vergeleken met deze roland. Het verschil is namelijk dat die tyros een luxe paardje is. 2 van die hippe speakertjes en een woofer eronder, kleurenscherm. nouja je weet wel, het staat mooi in de woonkamer. Die roland e80 heeft drawbars, een vocoder, dsp's, route instellingen etc etc, en staat dus ook mooi in je studio.

oja en ik las net dit op de roland site:

Text and Image Viewer

The E-80 is able to import and show both (.TXT) and image files (.BMP) and by connecting to an external monitor your E-80 can easily display text, lyrics, photos and slideshows.

Hahaha

Back