MPC-achtige VSTI/Plugin

Nazario

Nieuwkomer
Prettig Kerstfeest,

Ik produceer een beetje hiphop met FL Studio 7

Mijn vraag:
Zijn er ook VSTI of Plugins waarmee je ongeveer hetzelfde doet als bij een MPC.

Dus gewoon een lied samplen en choppen. en dan via een MIDI-controller in andere volgorde zetten.

Hoop dat iemand me kan helpen. :okdan:

Tjonge jonge

Tjonge jonge

Zeg, ik wil niet hard overkomen. Maar de jongens in de hardcore hiphop die choppen wel zelf hun beats. Het lijkt alsof men tegenwoordig niet eens moeite wil doen om iets zelf te doen. Het moet allemaal kant-en-klare-pap-prut zijn die we zo kunnen gebruiken. :erm:

Ik word hier spuug zat van. Wat is er over van de tijden dat men met scheermesjes tapes zat te mixen. Ok, tegenwoordig zijn er zelfs software samplers. Wat dacht je ervan om in een sampler die samples te droppen en daar in de begin- en eindpunt in te stellen?
Ik wed dat als je een beetje in FL graaft(dus de handleiding leest) dat je daar zeker een oplossing in ontdekt.

Er zijn legio oplossingen voor wat je wilt, maar ik ken geen VST's die dit kunnen. Recycle, Ableton Live, in FL laden in een sampler VSTi en kijken wat het doet... :bekdicht:

Gebruik je inventiviteit. Dat deden gasten als Dr Dre, Grand Master Flash Terminator X ook in het begin.

Oke man bedankt!

:S

Ik hobby, ik hoef geen super Hiphop dj producer/artiest te zijn. ik dacht misschien kunnen mensen mij hier helpen.
misschien begrijp je m'n vraag verkeerd, ik wil dat ook zelf doen maar dan via een vst. ik kan het ook wel op cd branden en de cd ik stukjes snijden met een scheermesje?
maar oke, op een ander amerikaans forum waar ze allemaal illegale dingetjes posten zag ik er eens eentje vandaar.

dan zit ik hier op de verkeerde sectie en misschien op het verkeerde forum.

Maar via slicer krijg ik hem nooit goed op snelheid gezet via die MUL-knop en time-knop.

Thnx nog Yoonchi(Y) en de rest voor hun reacties.

Oke man bedankt!

:S

Ik hobby, ik hoef geen super Hiphop dj producer/artiest te zijn. ik dacht misschien kunnen mensen mij hier helpen.
misschien begrijp je m'n vraag verkeerd, ik wil dat ook zelf doen maar dan via een vst. ik kan het ook wel op cd branden en de cd ik stukjes snijden met een scheermesje?
maar oke, op een ander amerikaans forum waar ze allemaal illegale dingetjes posten zag ik er eens eentje vandaar.
je maakt hier geen vrienden lijkt het :engel:

maare
ik denk dat ie met scheermesjes bedoeld knippen en plakken van tapes / casettes en geen cds 8o)

je maakt hier geen vrienden lijkt het :engel:

maare
ik denk dat ie met scheermesjes bedoeld knippen en plakken van tapes / casettes en geen cds 8o)

Ik denk dat hij de vraag verkeerd heeft begrepen. overignes weet ik dat hij er dat mee bedoelt maar die techniek beheers ik helaas niet.

Nazario laat je niet gek maken door die "veteranen" hier hoor.

CD's en scheermesjes doen me aan iets anders denken trouwens...

propellerheads recycle

propellerheads recycle

Ik zit helemaal niet in de hiphop maar kan je dit niet doen
met Recycle van Propellerheads ? Volgens mij chopt dit
programma een stuk muziek in loops die je daarna weer
kan verwerken tot muziek. Ik ken meerdere mensen die
heel erg interessant zijn over dit stukkie software...

En als je de MPC pad interface handig vindt zijn er meerdere
fabrikanten die MIDI controllers met die pads maken. Ik
heb zelf een Korg Microkontrol met dezelfde soort handige
pads!

@falafelbiels: heb jij ook van die rare CD hoesjes met van die erin gedraaide
nakgroeven? :D

Back