Marketing Alert

Yveske

Stamgast
Fora als deze zijn waarschijnlijk doordrenkt van marketing jongens van bepaalde fabrikanten denk ik zonet in mijn dronken bui .. Kan je hier dan een objectief antwoord krijgen op je vraag over welke apparatuur het beste lijkt??

Greetz
Yvez

Ja hoor, geen angst, dat kan prima. Zelf raad ik altijd een Motif XS aan.

Met vriendelijke groet,

Kwok
Yamaha Europe

Je hebt ook mensen die juist heel vrolijk worden als ze dronken zijn. :)

Maar ja, je kan heel filosofisch gaan lullen over objectiviteit (lees dit als: een ieder die dit van plan was, alsjeblieft niet!), of: (makkelijker) je boerenverstand gebruiken. Objectief is dit forum uiteraard niet. Integendeel zelfs, ongeacht of er wel of geen marketingmensen mee te maken hebben.

Fora als deze zijn waarschijnlijk doordrenkt van marketing jongens van bepaalde fabrikanten denk ik zonet in mijn dronken bui .. Kan je hier dan een objectief antwoord krijgen op je vraag over welke apparatuur het beste lijkt??

Greetz
Yvez

Software heeft hardware inmiddels vervangen, en uiteraard draait alles beter op een Mac.
Mvg,
Steve

Fora als deze zijn waarschijnlijk doordrenkt van marketing jongens van bepaalde fabrikanten denk ik zonet in mijn dronken bui ..

Je mag dit idee weer vergeten als je nuchter bent ;). Ja, er zijn een paar medewerkers van muziekzaken en bedrijven die hier posten maar dat laten ze over 't algemeen wel weten (full disclosure is ook in hun eigen belang), en het aantal marketdroids weegt niet op tegen de rest.

Zijn de niet-marketing-jongens die doordrenkt zijn van hun eigen gelijk niet minstens zo erg?

Dat is idd. ook wat ik bedoel met mijn post. Velen vinden dat hun apparaten de beste zijn. En dat is niet altijd omdat zij de apparatuur gekocht hebben omdat het goed zou zijn, maar net zo vaak dat ze het goed vinden omdat zij het gekocht hebben (dat zijn 2 verschillende dingen).

Maar ook al geef je een oordeel dat los staat van bovenstaande, dan is het nog niet objectief. Om even een willekeurig gerespecteerd lid als voorbeeld te nemen: Smackos heeft blijkbaar bijzonder veel synths gehad, en geeft vaak gefundeerde kritiek op een apparaat. Maar Smackos heeft wel een toch best wel specifieke muzieksmaak waar de apparatuursmaak op afgestemd is. Iemand die Gothic of Jumpstyle maakt zou zich compleet niet kunnen vinden in zo'n verhaal.

Een universeel objectief oordeel over een synth vind je hier simpelweg niet. Je moet het dus hebben van de kwantiteit aan oordelen. Maar ook hier moet je het weer niet altijd van hebben. Een Virus is bijvoorbeeld bijna per definitie een vette bak, terwijl Behringer daarentegen altijd kut lijkt te zijn. Het lijkt er soms op dat deze mening soms verkondigd wordt door mensen die geen beider apparaten ooit in handen hebben gehad.

Daar komt dan nog eens bij wat Yoozer zegt. Uiteraard hebben marketingmensen een vinger in de pap, maar hooguit een pinkie. Bij elkaar zitten er dus een heleboel verschillende vingers in de pap. Eigenlijk is die pap dus nog smeriger dan nootjes op de bar van een kroeg. Wat een pracht van een metafoor. :geslaagd:

Marketing mensen die hier hun 'gospel' komen verkondigen worden in het algemeen neergesabeld door de (andere) beterweters. :W

Maar wil je wat over synths weten dan kun je ze het beste zelf uitproberen om te horen of het jouw ding is. Of anders vragen aan de mensen die zo'n ding al langer hebben. (Daarom is een gearlijst in je sig wel handig)

Back