Analoog Masteren

Dynamaster

Nieuwkomer
WELKE VAN DEZE TWEE METHODES IS DE BESTE MASTERING VOOR EEN LOUD AND FAT Fully SOUND MASTERING.

Reel to Reel ( Teac X 2000R ) of Harddisk recorder ( Alesis Masterlink ML-9600 ).

Zijn harddisk recorders ook analoge master recorders?

Ik hoor het wel,THX.

Dynamaster:okdan:

zomaar op een recorder (wat voor een dan ook) opnemen is geen masteren.
als je alles vol en vet wilt hebben zorg je in ieder geval dat je mix goed is.

Ik had wel interesanter spul verwacht bij de beste Mastering-engineer van Europa.

Hmoah het is in aantal niet veel maar het zijn wel precies de dingen die je nodig hebt. Zo'n Weiss EQ is wel de top in zijn klasse.

zomaar op een recorder (wat voor een dan ook) opnemen is geen masteren.
als je alles vol en vet wilt hebben zorg je in ieder geval dat je mix goed is.

Amen. Een goede mix maken is nog steeds het allerbeste wat je kan doen. En als je het dan met een analoge reel nog wat kleurt wat jij wilt kan wel maar het effect is eerder subtiel dan dat je verwacht dat je sound er met sprongen op vooruit gaat.

En wat die gozert Alan Ward heeft is min of meer een basis setup van heel veel andere ME's. Maar wat dat betreft is het geen wedstrijdje wie de duurste shit in huis heeft maar wie het beste masters aflevert.

De beste masteraar van de wereld zit in Dusseldorf.

Maar reken maar dat het dikker gaat klinken met die TEAC, als je goede tape hebt.

Ik had wel interesanter spul verwacht bij de beste Mastering-engineer van Europa.

Als je dat op de site baseert, die was al verouderd toen ik er een jaar geleden kwam. Er hing toen een Tube-Tech multibandcompressor, een TC system 6000 en een Thermionic Culture Phoenix extra in het rack.

Om te kunnen masteren heb je aan 2 eqs, 2 compressors en een limiter meer dan genoeg. Een cleane eq, een dikke eq, een VCA based compressor en een vari-mu compressor en je bent wat interesant spul betreft compleet.

De belangrijkste vereiste om goed te kunnen masteren is de afluistering en die is bij Electric Sound fenomenaal. De speakers zijn geweldig, brutaal eerlijk en gaan snoeihard *D en het akoestisch design van de ruimte is wereldklasse.

Verder maakt tape niet alles vanzelf louder and fatter. Soms wordt het er alleen maar softer en troebeler van.

materiaal

materiaal

excuseer, maar Electric City is wel top. Zowel als www.equus.be
Alan Ward is een Topingenieer.
Wat de apparatuur betreft: degene die beweert dat dit niet vet is, kent niks van mastering!
Ook de mastering bij equus is top Solid Sounds, Tiësto,.......

Mix is inderdaad van groot belang, maar een track zonder mastering = niet af.
Het probleem is dat veel mensen alleen maar luidt en hard willen, maar mastering, is meer dan dat, veel meer.....

studer a80

studer a80

Had nog een vraag. ( harddisk recoder zijn ze nou analoog of digitaal)

Wat vinden jullie van een Studer A80?

Wat moet dat kosten?

Is dit een goed apparaat om mijn digitale mixes het analoog warmte en dikheid te geven?

en daarna wil ik hem niet meer de pc in ( a/d converter)maar gelijk op cd branden.

Hebben jullie een idee ,hoe ik dit moet doen.

greeeeetttttzzzz,

Dynamastic:okdan:

hard disk recorders zijn digitaal....

Een CD is ook digitaal dus als je een analoog signaal van een bandrecorder op cd wilt zetten moet je hem digitaliseren met een AD converter. Dit kan dan bijvoorbeeld met een computer of een harddisk recorder. Waarop je het opneemt maakt niet uit. De kwaliteit van je AD converters wel. Die bepaalt voor een groot gedeelte hoe goed het kan gaan klinken. Maar je praat hier al over een gevorderd terein op het gebied van audio productie. In eerste in stantie moet je mix goed zijn. Anders maakt de rest niets meer uit. Shit in = Shit out.

Misschien kan je een voorbeeld geven van een artiest die de sound heeft die jij zoekt. Veel moderne producties zijn helemaal digitaal gemaakt en worden ook digitaal gemasterd met maximizers. Die hele harde "loudness war" sound van tegenwoordig komt meer uit plug-ins dan uit band recorders

Even om duidelijkheid in de discussie te scheppen: Een eindmix op CD zetten is niet hetzelfde als masteren: dat is maar één aspect ervan. De discussie gaat nu alle kanten op, heb ik het idee.

Had nog een vraag. ( harddisk recoder zijn ze nou analoog of digitaal)

Wat vinden jullie van een Studer A80?

Wat moet dat kosten?

Is dit een goed apparaat om mijn digitale mixes het analoog warmte en dikheid te geven?

en daarna wil ik hem niet meer de pc in ( a/d converter)maar gelijk op cd branden.

Hebben jullie een idee ,hoe ik dit moet doen.

greeeeetttttzzzz,

Dynamastic:okdan:

Ik zou het als volgt doen:
Maak een goede master van je mix en neem die op analoge tape op.
Zelf heb ik dit wel eens gedaan op een Revox B77 met een Teac Dolby unit. Dat klonk echt geweldig.
Die tape opname kun je hem rechtstreeks opnemen op een pro-cd recorder als de Fostex CR500 of de Alesis Masterlink.

Back