SIMM geheugen nodig i.c.m. Smartmedia Korg Triton?

Gian Franco

Nieuwkomer
Buongiorno a tuti
Vraag over de Smartmedia kaart die ik heb aangeschaft voor mijn Korg Triton LE76, in combinatie met een Smartmedia convertor.

Is het noodzakelijk een SIMM geheugen module te hebben geinstalleerd, ik mag toch aannemen van niet, omdat je rechtstreeks vanaf het kaartje laad, maar aangezien ik niet zo technisch ben hierbij toch deze vraag. Ik wil namelijk PCG bestanden inladen in mijn Korg.

Een andere vraag hierbij is, in welke bank deze geluiden standaard komen te staan. ik zie dat in Bank D allemaal 'initial programs' staan. Worden deze gebruikt om je eigen geluiden samen te stellen, of ook voor het inladen van PCG-geluidsbestanden?

Groet,
Franco

Hey, als je PCG files wilt laden hoef je geen SIMM's in je Triton te zetten. Die zijn alleen nodig wanneer je met samples wilt werken (.KSF files) en daar heb je dan ook het sample board voor nodig (EXB-SMPL), anders passen de SIMM's ook nergens in. Die SIMMs zijn in dat geval bedoeld om de samples vanaf de SmartMedia card in te laden zodat je ze uit de SIMMs in (almost) real time kunt afspelen met je toetsen. Vanaf een SmartMedia card afspelen zou namelijk niet snel genoeg gaan. Het nadeel van SIMMs is dat ze leeg zijn zodra de stroom eraf gaat, vandaar de SmartMedia card weer om de boel op te slaan.

In PCG bestanden kun je meerdere banken van je Triton opslaan en ook weer laden. Ik zou je aanraden om eerst even al je huidige banken en Global instellingen op te slaan en daarna te gaan spelen met de mogelijkheden van nieuwe PCG bestanden. De bank met initial programs is bedoeld om je eigen geluiden in op te slaan (dus dingen die uit een PCG bestand komen of dingen die je zelf gemaakt hebt).

Groeten,

Rutger

Back