[trance] Aurora Project - A Trance Requiem (original mix)

SixthSense_007

FL Studio FTW!
hey,

heb weer eens een plaat gemaakt onder mn 2e alias... een ECHTE trancer dit keer... beetje beinvloed door de ouwe Belgische sound en nieuwere artiesten zoals Will Holland en Above&Beyond...

http://www.speedyshare.com/229744388.html hier kan je em downloaden of desgewenst meteen streamen in Media Player...

De track is gemaakt met: FL Studio 7, ReFX Vanguard, een hele zooi samples met name Vengeance Essential Club Sounds ;)

Ik ben vooral benieuwd wat jullie van de melodie vinden, ik heb geprobeerd er een klassiek achtige melodie van te maken, vandaar ook de titel ;)

Veel luisterplezier (hopelijk :bekdicht: ) haha

grtz

Peter

Het is zeer goed aangekomen bij 1 van die Belgen!!!!!

Super track!!!!

Wat ik nog wou zeggen....

Het begin van de dance-house-techno scéne ligt in belgium volgens mij!!!
IK zit dus zeer veel op deze site maar ben al lang tot een besluit gekomen dan Nederland toch nu al veel verder staat op dit gebied.

thx

Nou, das alvast een aardige opsteker dan :okdan: thnx voor je uiterst genereuze compliment 8~

Ik heb je trackie opgezet en heb een stukje feedback voor je geschreven:

Wat me als eerst opvalt: in de bas vind ik teveel laag zitten: het is een beetje een zoemerig geluid in plaats van een (enigszinds) gedefineerde lijn. Alles klopt wel: goede percussie geluiden en genoeg ook, maar ik vind ze wat dun: de percussie is een dun laagje wat er bovenop ligt, geldt ook voor de synths: dunne sounds... (ook de leads). De bel sound zou ik wat dikker er boven op mixen. Probeer wat geluiden/percussie dingen wat samen door een compressor te jagen of meer met side chain te werken, zodat het geheel meer gaat grooven met elkaar.

Ik heb het nu gehad over puur geluidskwalitatieve aspecten, qua arrangement vind ik het erg nice, de geluiden zijn goed in de zin van de functie en qua opbouw klopt het ook allemaal, vind ik een complimentje waard! Wat mij opvalt is dat het qua harmonie op 4:07 ineens majeur wordt, dit is niet erg: leuke verandering, maar er gebeurd verder niets mee waar door het naar mijn mening niet ergens naar toe lijdt. Je zou dit één keer kunnen toepassen waarna de melodie ineens een stukje hoger gaat (met een octaaf erbij of een modulatie oid) zo opzichzelf staand heeft het weinig functie.

Hoop dat je hier wat aan hebt.. :)

Thnx voor je feedback... de geluiden tsja ik heb em thuis gemaakt en heb hier een 2.1 setje van 30 euro staan :stupid mjah je zult vast en zeker gelijk hebben...

die wisseling van mineur naar majeur heb ik bewust zo gedaan, het is een kenmerk van bepaalde soorten klassieke muziek... Bach enzo doen dat ook vaak, gewoon als onderdeel van een melodielijn. Maar ik snap wat je bedoelt, misschien ga ik er zelfs nog iets mee doen, want dat maakt de plaat uiteraard nog symfonischer :P

Hoop dat je hier wat aan hebt.. :)

Ik zou er in ieder geval wel iets aan hebben want ik vind je opmerkingen volledig terecht.

Het dunne in het geluid is vooral de eerste minuut. Daarna gaat dat veel beter maar het valt wel op als de track begint.

Goed gedaan

.

Back