delay effects

chrish

Stamgast
ik ben op zoek naar een delay effect die heel goed is in ping pong delay's en speciale effect delay's.

de vraag is welke ?

iemand had mij gezegt de sony D7 ! maar kweet niet of deze ping pongs heeft ?

hangt er van af, analoog/digitaal en prijs

in de line 6 delay modeller (rond de 200 tweedehands, digitaal) zit dat zeker in. er zit virtueel oa een boss dm2 en een dynachord tape echo in, die 2 heb ik zelf en de line 6 klank komt toch in de buurt hoor.

ik heb een digitech digidelay pedaaltje (rond de 100 euro) gehad met een leuke ping pong delay op. maar die gebruike ik weinig.

ik heb een roland sde 330. een zeer goed klinkende studio-delay. te vinden voor rond de 300 euro (tweedehands). de beste delay ooit is denk ik de tc2290; maar die is dan ook heel duur.

natuurlijk is de prijsklasse een struikelblok.

denk ergens rond de 350 euro's.

Ik zou zoals hierboven al vermeld werd de Roland SDE-330 aanbevelen, tenzij je absoluut analoog wil gaan.
De SDE-330 biedt alle soorten delay aan, heeft een ruim user presets geheugen om snel de instellingen te switchen, heerlijke pan en 3D instellingen, crazy flangers, en klinkt bovenal heel goed voor een m.i. aanvaardbare 2nd hand prijs.

Roland DEP5 cheap and nice effects
Eventide H3000 over budget, but worth it!
Een Roland DEP lijkt me niet het meest geschikt voor wat christo zoekt. Relatief eenvoudige delay's, je kan er niet echt spectaculaire dingen mee uithalen. Ik heb zelf de DEP3, en die klinkt behoorlijk kil, en ruist nogal.

Een Roland DEP lijkt me niet het meest geschikt voor wat christo zoekt. Relatief eenvoudige delay's, je kan er niet echt spectaculaire dingen mee uithalen. Ik heb zelf de DEP3, en die klinkt behoorlijk kil, en ruist nogal.

I really like the DEP5 as a delay Stereo with lopass and chorusing. It can achieve quite a lot really for the money (maybe 100 euros!)
Still, the SDE 330 would be much better.
Oh and the DEP5 hisses if you let it warm up. Leave space above it and the hiss is less.

zal es proberen met een roland sde330 , anders zal ik es naar de winkel moeten gaan of verder zoeken op het forum naar andere toestellen

het is wel echt die ping pong delay's die ik wil , natuurlijk zijn de rest van de delay's ook belangrijk.

i'll try with the roland SDE330 , otherwise a viset to the store or futher looking for details/price of other delay's.

it's realy the ping pong delay's i'll need but the rest is also important as well.

delay's , you can mis them !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hier in gent een nieuwe D2 voor 375 euro !
tkriebelt al heel lang, kdenk dat dit toch een van de meest alround delay bak die er is.

Ik heb een TC D2...super bak. Soorten delay: digital, analog, dynamic. Speciale features tov "gewone" delay's:
- low en high pass filters
- modulation: chorus en flanger
- dynamic delay (zit ook in de beroemde TC 2290)

Je kunt nagenoeg alle parameters via midi realtime aansturen, heeft goede midi sync en is daarom ook heel goed live te gebruiken en te syncen met andere midi apparatuur. Nieuwprijs 550-600, 2de hands 300-350 euro

330 is een goed ding

tide 3000 veel beter. heb je het geld gewoon doen. wil je niet meer kwijt. overigens is servicen wel een probleem aan het worden...

de oude roland series gaan ook wel. sde-1000/2000/3000.

harrie

Back