even voorstellen

maerino

Nieuwkomer
Hallo allen,

mijn naam is marijn van wingerden, ik woon in amsterdam en kijk nu sinds enkele maanden regelmatig op dit mooie forum. Ik heb zo'n twaalf jaar pianolessen gevolgd, eerst klassiek en vervolgens meer jazz/blues/improvisatie. Sinds 2004 ben ik toetsenist in een coverband, met repertoire voornamelijk in het soul/pop genre.

In onze eerste oefenruimte had ik de beschikking over een gem stagepiano en een korg X5D voor de orgels & digitale blazers. Afgelopen jaar zijn we verhuisd en zit ik met voornamelijk leenspul. Ik heb zelf nog een oude yamaha PSR nogwat staan, een 61-toetsen keyboard met een aantal demo nummers waar je spontaan vol van schiet. En dan niet van bewondering he :P

Te leen heb ik momenteel een fijne Roland RD-170 digitale piano, 88 gewogen toetsen (en dus) loodzwaar. Die blijft dus mooi thuis, tenzij er opgetreden wordt met een gehuurd tourbusje. Ik heb zelf geen auto, noch rijbewijs :)

Mee naar optredens gaat een ander mooi bakkie te leen: een Roland Juno-D. Geleend om me eens wat te orienteren op een serieuze synth aanschaf, en ik moet zeggen dat de patches en het gemak waarmee deze online te bewerken zijn me erg aanspreekt. Alleen de 'grand piano' laat wat mij betreft nogal wat te wensen over. Maar goed, vergeleken met die oude PSR natuurlijk een flinke stap voorwaarts!

Momenteel ben ik me dus aan het orienteren op de aanschaf van een goede 'primaire' synth, die ook mee kan naar optredens. Hierover zal ik in de daarvoor bestemde threads nog wel het een en ander posten, voor nu sluit ik af met een welgemeend: Hallo daar! 8)

Marijn

Je bent absoluut welkom! :)

Back