Roland 707 problemen!!

Sylviothegreat

Drexciyan
Hallo:doei: Ik heb sinds kort ondersteuning voor mijn Jomox Xbase van de door mij onderschatte vintage drummachine ,de 707 .Heerlijk ding erg makkelijk te programmeren en toch ook wel lekker geluiden ,anyway.De laatste tijd doet hij een beetje vreemd Ik heb hem trouwens via Ebay gekocht en de machine was in zeer slecht staat erg slecht onderhouden maar na een goede schoonmaak kreeg ik weer goede hoop Na een paar weken de 707 door te krijgen kwamen de problemen Na verschillende patterns geprogrammeerd te hebben en daarna de machine uit te hebben gedaan en na een tijdje hem weer aan te doen ,zag ik dat bij practice elk pattern waar je maar ook een noot kunt invoeren er ook een stond Dus de hele matrix was bezet en van mijn eigen patterns was nix meer vinden .Na clear pattern ben ik weer opnieuw begonnen maar elke keer als de machine uit gaat gebeurt het zelfde dus al de 64 patters zijn tot de nok toe gevult Ik heb natuurlijk een beetje rond gegoogld en denk zelf dat er iets met de interne batterij kan zijn Pls weet iemand hier een oplosing voor:)

Laatst gewijzigd:
De interne batterij dat zijn gewoon twee normale batterijen, ik neem aan dat je die al vervangen hebt?.....

Nou die zitten er helemaal niet in wel plaats voor maar hij werkt gewoon op het lichtnet Zover was ik zelf ook al (zonder bijdehand te doen hoor!!)maar er schijnt ook nog een batterij te zijn die de data bewaart enzo die is intern Ik weet niet of dat het werkelijke probleem is maar ...

Volgens mij zijn dat de batterijen die je moet hebben. Volgens mij kun je een TR-707 helemaal niet op die batterijen draaien.

Nou hij werkte anders 5 weken prima Ik heb halverwege de 2 batterijen eruit gehaald en er nieuwe in gedaan zonder de adapter werkte hij toen niet meer dus ik ging er vanuit dat dat stuk was Ik ben toen weer gewoon de adapter gaan gebruiken ,en eigenlijk... nou je het zegt zou dat wel een de reden kunnen zijn Ik moet zeggen dat ik dat niet helemaal begrijp maar ja ik ben ook niet zo lang bezig maar probeer wel alles altijd analytisch te benaderen Dus met andere woorden jij zegt dat er niet ook nog een (Kleine)interne batterij is naast die twee die via de onderkant vervangt?

Ja het grappige is dus dat hij wel *eventjes* zonder batterijen patterns vast houdt. Dit heeft er mee te maken dat er geheugen gebruikt wordt wat niet zo vaak een refresh hoeft te hebben, en daardoor minder stroom verbruikt.

Back