Nieuwe track van TonyBlack

CraZ

..
Nou ja.. 't is geen track.. maar het klinkt wel verdomd aardig! Opgeladen naar den DSF Dbase.. maar de Internal Server Errors vliegen me om de oren.. dus voor de geinteresseerden:

http://www.tonyblack.org/mp3/TonyBlack - Old Habits.mp3

Gebruikte spullen:

- 909
- 202
- Drumstation
- Sherman Filterbank
- Simmons SDS-400
- TR-727 (triggeren van SDS)
- Elektron SID Station
- Studio Electronics ATC-1

Plus:

- TC M-One
- FMR Audio Really Nice Compressor
- Mackie 1604 VLZ Pro
- BBE Sonic Maximizer 422A
- MPC2000XL
- Emagic AMT8

Opname:

- PII-400 met Win2000
- Terratec AWX-2496
- SoundForge 5.0

Last edited by a moderator:
Het is totaal iets anders dan dat ik op jullie site ben tegengekomen, maar dit klinkt zeker wel lekker. Ik mis alleen de climax.

Het is zeker een nummer met potentie!! Toen de 4:10 voorbij waren heb ik hem meteen wéér geluisterd, dat is een goed teken!

Transistor en krz hebben wel gelijk over de climax. Ik zou nog een keer goed na de hele opbouw van de track kijken.(bv. intro?)

Maar zeker klasse!

ps. Waar gebruik je die drumstation eigenlijk voor als je ook een 909 hebt??

Het is niet mijn stijl, maar toch was ik geentertained tot het einde met dit nummer, dus als ik het al leuk vind dan zal iemand die wel van dit soort dingen houdt het zeker een goede track vinden.

Ik vond het gearpeggiate (<--scrabble?) geluid erg goed en het baslijntje. SIDstation? Er zit een soort percussie geluid aan het begin waarvan ik de reverb erg fake vind klinken.

Euhh verder ja de opbouw zou misschien wel wat beter kunnen, ik heb het idee dat ik naar allerlei leuke stukjes achter elkaar zit te luisteren, maar misschien is dat ook wel inherent aan deze muziekstijl.

Old habits

Old habits

De structuur lijkt me inderdaad niet zo verzorgd. Een begin, hoogtepunt en einde gaan de song een heel eind op weg helpen om goed te worden (structuur en afwerking zijn de moeilijkste onderdelen van een song). De afwisseling van de op de voorgrond tredende geluiden is goed, de geluiden of zich ook.

Wat mij betreft mag er nog een catchy synthlijntje bijgevoegd worden, om het als technotrack te doen uitstijgen boven het gros.

Complimentjes voor de helderheid en eenvoud van de klank.

Sid is leuk, maar het belangrijkste wordt toch verzorgt door een 202.... Roland roels!

Djeez, klinkt erg lekker 8P

De geluiden zijn erg kick.

Matt, tijd om je 202 aan te sluiten 8)

Orgineel geplaatst door Oxy-Yan
ps. Waar gebruik je die drumstation eigenlijk voor als je ook een 909 hebt??
Wij hebben geen 808 :(

Lekker hoor, mijn venloze vrienden ;o)

Het arrangement weet ik nog niet echt. Het wisselt te vaak en er zit geen lijn in. De geluiden en patterns zijn wel lekker en de mix (voor zover luisterbaar door een geluidskaart op earplugs is ook lekker).

Die zagende subbas, misschien een beetje geinspireerd door dat ene nummer van marco baily...?

Inspiratie, compositie, opbouw..

Inspiratie, compositie, opbouw..

Zonder het als excuus te gebruiken.. ik heb voor deze opname nog helemaal niet nagedacht over een opbouw.. ik had dit deuntje ingeklopt in de 202.. een ATC basje erbijgemaakt.. en wat kraak-piep uit de SID. Om een indruk te krijgen hoe het als geheel klinkt.. heb ik soundforge even mee laten lopen.

Het resultaat is wat jullie gehoord hebben. De afgelopen dagen heb ik er veel naar geluisterd.. nagedacht over structuur, opbouw etc. dus met een beetje geluk staat er aan het eind van deze week een track op band die min of meer 'af' is.

Inspiratie.. ja.. erm.. die baslijn is ontstaan door wat om mijn U-20 te rommelen. Ik heb niet de illusie dat het iets vernieuwends is.. maar ik vond 'm wel lekker. Wie Marco Bailey is weet ik overigens niet.. haha..

En daarom heb ik in de dsf db ook tracks menu toegevoegd.
Als iets af is kan het in songs, samples in samples en uit de lossehand en onafgemaakt werk kan in tracks worden geupload. :)

idd vet gedaan dit,,ben het wel met da-krz-man eens dat er een qqlimax in mot,,,maar verder tja,,klinkt zeker kewl...ook niet zo dreft-ultra-achtig als de meeste shit die ik hier hoor op het forum thatiss,,,,kick mag zwaarder idd....maar ik vidn het paranoia geluidje zeker wel kuhl en de zagendebasslijn ook...de hele track klinkt lekker spontaan en wild,,,veel energie,,,,,:)

Ik had ook al wat materiaal van Tony Black beluisterd, maar de meeste tracks missen in mijn beleving structuur. Snoeiharde acid techno is best lekker, maar om het wat interessant te maken is een goed arrangement noodzakelijk. Veel tracks klinken naar mijn mening meer als 'speeldingetjes'. Met zo'n lading apparatuur moet je toch hele mooie dingen kunnen doen? Deze track is echt wat anders en zit ook beter in elkaar. Lekkere synth geluiden, vette beats... Prima! Ik ben benieuwd naar de definitieve versie.

Begrijp me niet verkeerd, want dit is gewoon mijn eerlijke mening...

Dit soort kritiek hebben we nodig !

Dit soort kritiek hebben we nodig !

Kijk.. daar hebben we wat aan. Okay.. natuurlijk leuk om positieve dingen te horen.. maar inderdaad, onze manier van werken resulteert niet in goed opgebouwde en uitgewerkte tracks. Lang hebben we als excuus gebruikt dat we voornamelijk een live-act zijn..

We zullen in mijn ogen moeten leren om op de een of andere manier ook de opbouw van tracks beter onder de knie te krijgen.. en vast te leggen. Misschien niet voor live-optredens.. maar in ieder geval wel voor het maken van 'tracks'.

Er moet hier toch ooit wat vinyl aan de muur komen te hangen.. *D

Back