Gezocht: iemand die goed met een S80 of S90 overweg kan.

J0sT

d(-_-)b
Ik heb wat problemen met het Plugin Board PLG150-PF in mijn S80. Ik kan namelijk geen sounds van het Plugin Board gebruiken in m'n Performance Mode, ik kan ze niet kiezen als ik een Voice wil selecteren. Ik kan alleen de afzonderlijke standaard sounds spelen in Voice Mode en dan PLG1, maar zodra ik daaraan iets verander is alles weg.
Iemand die verstand heeft van een Yamaha S80 of S90? Stuur me plz ff een privé bericht..

Niemand?

Stuur anders even een mailtje naar Yamaha als je er niet uit komt, die zijn erg behulpzaam!

Ik kan namelijk geen sounds van het Plugin Board gebruiken in m'n Performance Mode, ik kan ze niet kiezen als ik een Voice wil selecteren.

In de handleiding staat dit uitgelegd op p.119. Je kan de handleiding hier downloaden.

Ik kan alleen de afzonderlijke standaard sounds spelen in Voice Mode en dan PLG1, maar zodra ik daaraan iets verander is alles weg.
Zodra je een Board Voice hebt aangepast naar een Plug-in Voice moet je deze uiteraard bewaren anders gaan jouw wijzigingen verloren. Eens bewaard kan je jouw Plug-in Voice oproepen in Voice en Performance Mode. En uiteraard ook bewaren op een geheugenkaart.

Ook niet vergeten: De S80/CS6x hebben geen Plug-in Board Voice Data aan boord. Je moet hiervoor de meegeleverde diskette inladen. Anders beschik je enkel over de standaard (rauwe) geluiden. -- Vanaf de Motif en S90 synthesizers is deze Data in de synthesizer ingebouwd en wordt automatisch geladen tijdens het starten van de synth (gebeurt tijdens de detectie van geinstalleerde plug-in kaarten) --

Als het niet mocht lukken, laat dan even weten waar je precies vast komt te zitten (welke knoppen druk je in, op welk scherm) dan kunnen we je verder helpen.

Laatst gewijzigd:
Selecteren van een plug in board sound in performance mode

Selecteren van een plug in board sound in performance mode

Ik gebruik zelf een S80 met PLG150VL. Bij mij werkt dit in performance mode als volgt (plug in board in dit voorbeeld in de eerste plug-in bay, PLG1):
- Druk in performance mode op Edit
- selecteer met knop A PartP1 (plug in board 1), net na PartAD.
- kies met de page knop MIXEVce menu
- selecteer met knop B de bank van PLG1.
- selecteer met knop C het gewenste geluid.

Je moet natuurlijk ook zorgen dat layer aan staat:
- kies met de page knop LYREMode
- zet met knop 1 Layer = on

Nu kun je de geselecteerd sound bespelen in performance mode. Zorg ook dat je Plug in insert effect naar PartP1 staat (menu Common EFFEPart).

Ik hoop dat dit je verder helpt.

Back