MCV4 trouble shouting

PWM

User
Hai beste forumers,

Ik als MIDIbeet heb een paar vraagjes over mijn MCV4 van Doepfer.

Om te beginnen Heeft mijn MCV4 bijna geen berijk (pas vanaf F8 in CuBase.)
Dit was eerst gewoon vanaf C1 tot en met C5 (zoals de manual belooft.)
maar na een paar keer terug te zijn gegaan naar factory settings schoof het steeds meer omhoog in de piano roll.

De trim pot voor scale lijkt ook niks te doen.

Verder weet ik niet hoe ik MIDI messages kan geven.
Zo zou je de CV outputs van de MCV4 naar andere parameters kunnen verwijzen. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet doen.

Ik test mijn MCV4 op mijn 303tje met deze CV input mod.
cv_cnct.jpg

Het lijkt me sterk dat het hierdoor (de CV mod) mis gaat, want hij deet het eerst wel goed.

En hier de MCV4 manual.
Bekijk bijlage MCV4_man.pdf

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

bij voorbaad mijn grote dank, Maarten

Laatst gewijzigd:
Hai
Om te beginnen Heeft mijn MCV4 bijna geen berijk (pas vanaf F8 in CuBase.)
Dit was eerst gewoon vanaf C1 tot en met C5 (zoals de manual belooft.)
maar na een paar keer terug te zijn gegaan naar factory settings schoof het steeds meer omhoog in de piano roll.
ik zou hem gewoon eens geheel resetten( lees handleiding) want het zou goed kunnen dat je na perongeluk induwen van het kleine knopje aan de achterkant gedurende2 seconden , in de zgn "leermodus" bent geraakt waarna je dmv een controllernummer en het induwen van een toets van je keyboard de keyboard offset hebt veranderd . derhalve het opschuiven van het bereik.
en als het bereik te klein wordt dan zal je inderdaad geen verschil meer merken als je aan de instelpotmeter draait .
dus resetten die boel , lezen die handleiding
als het dan nog niet gaat zou je hem eens gewoon rechtstreeks aan een miditoetsenbord kunnen hangen dus computer er tussenuit en gewoon spelen , geen sequenserprogramma of zo gebruiken ( zo sluit je uit dat het eventueel aan dat stuk van je studiosetup ligt).
ben benieuwd, succes.

dus resetten die boel , lezen die handleiding

Dit heb ik al gedaan, althans de manual zegt: To reset the device one has to operate the learn butten while the power supply is pluged in. the LED will turn on and one has to keep down the butten a few secconds untill the LED starts to flash. Opperetaing the button once again leeds to the normal opperetion mode and the LED will turn off.

Echter als ik dit doe gaat de LED niet uit maar juist aan,
dit dee ie altijd al maar functioneerde dan gewoon goed.

als het dan nog niet gaat zou je hem eens gewoon rechtstreeks aan een miditoetsenbord kunnen hangen dus computer er tussenuit en gewoon spelen , geen sequenserprogramma of zo gebruiken ( zo sluit je uit dat het eventueel aan dat stuk van je studiosetup ligt).

Ik heb geen MIDI toetsen in huis. Bij mij is alles anna loog begrijpt u.

Bedankt voor de hulp tot nu en ik hoop snel weer van je te horen.

Vriendelijke groet, Maarten

ik geloof dat je het knopje moet blijven inhouden terwijl je de voeding in het stopkontakt steekt, en dat minstens 3 seconden. dan zou het lampje knipperen. als je dan nog 1 keer duwt gaat hij uit.
misschien ook handig: doe dat eens met alle midikabels uitgetrokken zodat je zeker weet dat er niets uit de komputer komt ( want dan gaat het lampje ook even aan bij signaal) .
trouwens tip in het algemeen: als je alles zonder toetsenbord doet dan hoef je ook alleen een midin aan te sluiten op je mcv4, voorkomt weer een mogelijke storingsbron.

Yes, yes, yes, en thank you, thank you, thank you.

Hij doet het prachtig, mijn TBtje fluit precies wat CuBase hem vertelt te fluiten.
Lang leven het modden van apparaten en de wijsheis van menig synthforum gebruiker.

Nou durf ik het bijna niet te vragen maar weet jij ook hoe ik,
Verder weet ik niet hoe ik MIDI messages kan geven.
Zo zou je de CV outputs van de MCV4 naar andere parameters kunnen verwijzen. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet doen.

Nogmaals mijn gigantische dank.

Maarten.

de eerste 3 uitgangen liggen vast : notenumber, velocity, aftertouch, alleen de 4de kun je in de learnmode veranderen, zie manual. ( zoiets van ga naar learnmode: dwz knopje 3 sec inhouden ( nu dus NIET bij het aanzetten ) dan knippert hij , daarna een midicode zenden vanaf de computer. voor de exacte code moet je effe het tabelletje achterin de manual erop na slaan.
vr.gr. sunny

de eerste 3 uitgangen liggen vast : notenumber, velocity, aftertouch, alleen de 4de kun je in de learnmode veranderen, zie manual. ( zoiets van ga naar learnmode: dwz knopje 3 sec inhouden ( nu dus NIET bij het aanzetten ) dan knippert hij , daarna een midicode zenden vanaf de computer. voor de exacte code moet je effe het tabelletje achterin de manual erop na slaan.
vr.gr. sunny

Het is nou net die midicode die ik niet begrijp,
hoe verzend ik dat van mijn pc naar dat ding.
Met CuBase?

kijk normaal geeft een toetsenbord dat soort info uit, bv pitchwheel->ctrl.. met waardes...........
als je geen toetsenbord hebt , dan moet je het dus met je computer/ sequenzerprogramma, in jou geval cubase zelf creeeren
denk zoiets van maak een nieuw spoor, teken er een part in, open het part in de editmode en creeer controllerdata, verander de waardes naar wens en speel het af als de mcv4 in " learnmode" zit.
moet lukken, laat maar weten.
( heb zelf ook een mcv4, als je ze een keer door hebt vind ik ze wel stabiel en makkelijk)

met factory reset gaat de CV4 over controller 1, modwheel dus lekker makkelijk

Je moet wel insert kabels gebruiken dan he, stereo jack naar 2 x mono om alle 4 cv uitgangen te kunnen gebruikenn

Back