Keyboardstand voor Hammond setup

Falukorv

Nieuwkomer
Beste mensen,

ik heb 2 keyboards, welke ik zo boven elkaar zou willen plaatsen zo dat het het beste bruikbaar is in combi met een Hammond plugin. En dan bedoel ik dus, dat de klaviertje netjes boven elkaar zitten, met zo min mogelijk ruimte ertussen.
Een mogelijkheid voor de bevestiging van een derde klavier zou leuk zijn, deze mag ook zwevend bevestigd zijn. Maar dit is geen must.

Zelf vind ik zo'n model wel mooi: http://www.feedback.nl/?b=KUSYSAX48B&a=57 vooral omdat ze weinig ruimte innemen, je knieën niet in de knoop komen met buizen, en het ziet er gewoon g..l uit :-) Maar ik denk niet dat het mogelijk is om de klaviertjes op die manier te bevestigen, he?

Ik zoek dus eigenlijk zoiets: http://www.native-instruments.com/forum/attachment.php?attachmentid=4814&d=1163446197

Misschien een simpele vraag, maar ik heb hier totaal geen ervaring mee...

De Ultimate heeft verstelbare blokken waar je leggers in legt. In principe kun je dus de leggers zo dicht bij elkaar krijgen als je zelf wilt.

Bedenk wel dat de "paal" van de Ultimate best een redelijke hoek heeft. Dit maakt voor jouw doel niet zoveel uit, maar hij steekt relatief ver naar voren, wat weer wat onhandig is voor pedalen enzo.

De Ultimate heeft verstelbare blokken waar je leggers in legt. In principe kun je dus de leggers zo dicht bij elkaar krijgen als je zelf wilt.
Dat had ik zelf ook al door. Maar ik heb toch het idee dat als de twee dragers zó dicht op elkaar geschoven worden, dat het klavier van het onderste keybord onder de bovenste valt. Maar dat zou ik moeten testen.

De leggers zij op het standaardmodel niet al te kort, dus kun je al wel wat schuiven. Je kunt ook extra lange leggers krijgen en dan zou het helemaal moeten lukken (zelfs met 1 paar extra lange leggers).

Toch zie ik vaak een X-standaard gebruikt worden voor deze setup. Dit is wellicht toch het praktischte (en zeker goedkoper), maar hoe kan je daar bovenop het beste een tweede keyboard monteren? De beschikbare tweede dragers voor die X-standaard plaatsen het keybaord naar mijn idee te recht boven de onderste.

Back