machinedrum syncen met pro tools m powered

rubbah

Ongewassen Lid
OI Geezahs and geezettes!

Ik heb sinds gisteren een machinedrum (sps1)....en ben sinds een klein weekje bezig met pro tools m powered (7.3). Nu ben ik nog redelijk aan het uitvogelen hoe dat nou zit met pro tools (hiervoor cubase en ableton live gebruikt, lang verhaal ; ga ik hier nog niet opschrijven)

Nu probeer ik mn machinedrum te syncen met Pro Tools....dat lukt op zich wel, maar ik kan niet zeggen dat het 100% stabiel sync loopt....

wat ik heb gedaan is dit;
in MD:
tempo source: EXTERNAL
Sync ctrl in: ON
Sync tempo out: OFF
sync ctrl out: OFF

In PTMP:
setup- midi- midi beatclock - vinkje gezet aan mn midisport 2X2 (tevens geprobeerd met edirol UM1 midi kastje) waar de machinedrum aan hangt..

In princiepe loopt t wel....maar zoals gezegd niet helemaal hieperdepiep....
zijn er nog instellingen die ik zou moeten veranderen in pro tools, zoals latency iod? want ook dat haalt allemaal niets uit....

het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is de midi out van mn delta 1010....maar ik heb niet het idee dat dat veel uitmaakt....

wie heeft hier ervaring mee?

Gr Robert

Grappig dat ik 8 minuten na mn post zelf het antwoord al kan noteren....
Machinedrum aangesloten op midi out van de delta 1010 kaart, vinkje in PTMP aangezet bij delta1010 midi.....en t loopt nu zo strak als een panty!

hopelijk dat ik met mn blitz-postung iemand anders van dienst heb kunnen zijn...

grusse,

robert

ja, dat klopt inderdaad...

heb nu hetzelfde probleem met mn xiosynth....die heeft geen midi in (kan dus niet de midi out van de delta kaart gebruiken dmv midi tru), en alles gaat dus via de usb kabel...
als ik nu een setje noten speel bijv gelijk aan de kick....dan loopt niets strak op de kick...hij zoekt, en loopt scheef....

heb al van alles ingesteld in pro tools...maar helaas...

zijn er mensen die ditzelfe probleem hebben gehad?
hulleeeeep!

Back