Siel Cruise Synthesizer

advertentietekst:

Titel: SIEL Cruise, 22 jaar oud maar z.g.a.n.!

De Siel Cruise is een echte vintage synthesizer waarbij de mogelijkheden

van een Siel Mono en Siel Orchestra zijn samengevoegd in één instrument.

De Mono-sectie bevat vele golfvormen en een echt analoog, lekker rauw

filter. Zeer geschikt voor leads, baslijnen en effecten. De Poly-sectie

bevat onder andere prachtige analoge strings. Geweldige synth voor

optredens; zeer degelijk gebouwd, met mooie vintage strings-geluiden en

zwoele, warme, donkere bass-geluiden.

Het betere alternatief voor de mini-Moog!

- Gebouwd van 1981 tot 1986

- 4 1/2 oktaaf (met fixed split-point t.b.v. Poly- en Mono-sectie)

- Sliders en flipbuttons, verlicht met LED's

- 2 synthesizers in 1; Poly en Mono (volume separaat instelbaar)

Poly Sectie: Octave Divided DCO;

- Single Filter with Multi-Trig of single ADSR

- 4 presets: Brass, Strings, Piano, Accordion/Reed-geluiden

- Iedere preset heeft weer een aantal subinstellingen en modifiers

- VCF, Chorus (Animator)

- envelope controls

Mono Sectie: 1 DCO;

- 1 Oscillator met diverse golfvormen

- 15 presets aan waveforms

- VCF (waanzinnige resonantie), LFO, ADSR, portamento en pitchbender

Compleet met:

- Zeer degelijke flight-case

- Origineel onderstel (superdegelijk en demonteerbaar)

Superdegelijke synth, gemaakt voor on-stage! Maar misstaat ook niet in de

studio. Is 22 jaar lang niet uit de flightcase gekomen, hooguit vier keer

gebruikt!

>-------------------------------------------------------
Vraagprijs 400 euro

Heeft iemand een close-up van de synth sectie van de cruise?

Ik heb het gevoel dat het de sectie van de MONO alsnog uitgebreider is. Die heeft een simultaan multimode filter.

Ik heb ooit een Crumar Trigoly gehad, das volgens mij dezelfde synthesizer kwa opbouw

ik heb m hier ook staan met wat schade
leuk verder niet aan te sturen jammer dus
en 400 gekkenwerk
sound is wel ok ofso geen expressie iig

400 is te veel ja. Wel grappig dat hij dat ding zo prijst en dan zegt dat hij 'm misschien 4 keer heeft gebruikt in 22 jaar.

Mijne is al heel wat jaartjes kapot, moet er nog eens naar kijken. Maar klinkt inderdaad goed. Je kan al die polygeluiden weer layeren enzo. En mono gedeelte heeft wel een goeie mooie bas maar ik hoorde altijd heel zacht een hoog gepitched geluidje erdoor heen bij bepaalde instellingen, dat was wel erg minder. Voor al met koptelefoon.

400 is te veel ja. Wel grappig dat hij dat ding zo prijst en dan zegt dat hij 'm misschien 4 keer heeft gebruikt in 22 jaar.

Mijne is al heel wat jaartjes kapot, moet er nog eens naar kijken. Maar klinkt inderdaad goed. Je kan al die polygeluiden weer layeren enzo. En mono gedeelte heeft wel een goeie mooie bas maar ik hoorde altijd heel zacht een hoog gepitched geluidje erdoor heen bij bepaalde instellingen, dat was wel erg minder. Voor al met koptelefoon.

Ja dat klopt, hij gebruikt een soort octave-down methode waardoor bij de laagste staven ook de hoogste te horen is.

persoonlijk vindt ik de ....hmhm niet aan stuur mogelijk heid erg storend
ag storend
was by de prijs inbegrepen ,....durft best te verklppen ,..kbetaalde 50+ voor de siel cruise
mono heeft idd iets meer opties

maar zoon bak zonder cv mag tog niet meer dan 100 kosten ...lijkt me
wajij ...?

Ik geloof dat ik er 150 voor betaald heb, met het idee er een een audio en filter-trigger in op te zetten en er een soort van filterbank van te maken. Die oscillator klinkt wel apart, maar het filter is duidelijk het verkoopargument. Je krijgt er echt zo'n MS-20 achtige nasale 'BAAAUUUWWW' bas uit, net zoiets als ik geloof Denki Nu Zuno ofzo van Dopplereffekt (of in ieder geval die met die Speak and Spell "This is incorrect" samples).

Bandpass met resonantie, simultaan multimode, erg leuk allemaal - op zich....maar een MIDI retrofit moet digitaal gebeuren, want het ding is qua aansturing al helemaal digitaal (vandaar de term DCO met pontificale letters) en ik geloof dat het alleen maar kan met een DOEPFER kastje wat al 80 euro kost. Maar misschien zijn er meer van dat soort dingen te vinden voor minder geld?

Ik heb er zelf 45 euro voor betaald, een half jaar geleden.
Vond er werkelijk geen bal aan en hij stond maar wat stof te happen in mijn studiootje.

Heb hem 2 maanden geleden te koop gezet op MP en heb hem uiteindelijk kunnen verkopen voor 250 euro :halleluja. Ik wist niet dat hij zoveel waard was.

Heb hem toen snel schoongemaakt en getest. Ze wilden hem zsm ophalen namelijk. Tijdens het testen kwam ik er eigenlijk achter dat het een onderschatte machine is. Je kan er verschrikkelijk mooie leads en basses uithalen. Vooral omdat je zowel het POLY-fone gedeelte kan combineren met het MONO-fone gedeelte. Was wel blij met mij 250 euries hoor :dubbel:

DSCN3500.JPG

Laatst gewijzigd:
ik zag ze een paar jaar geleden staan voor 150 euro tot 175euro.
Ik had 175 geboden, maar mijn bod weggehaalt want ik heb 4 effectjes gekocht dus mijn poen is weer op.
mischien zijn ze nu wat meer waard ik zou zeggen dan tussen 150 en 250 dan , tis mar net wat de gek er voor geeft .
Die Crumar Trigoly die ik heb gehad was een raar ding. Ook een raar filter zat erop. Het ding barste van de knoppen maar het bereik van die knoppen was erg minimaal. Ik denk dat een Siel Cruise ook zo is? Geen idee, ik zou er best eens 1 willen proberen voor de lol

Imaar een MIDI retrofit moet digitaal gebeuren, want het ding is qua aansturing al helemaal digitaal (vandaar de term DCO met pontificale letters) en ik geloof dat het alleen maar kan met een DOEPFER kastje wat al 80 euro kost. Maar misschien zijn er meer van dat soort dingen te vinden voor minder geld?

Het is lastig, omdat het geen gewone DCO synth is. Tenminste het polygedeelte niet. Er zit orgel techniek in, vandaar ook die oneindige polyphony. Zo'n bak als deze zou je midi kunnen maken door een draadje aan elke toets te bevestigen. Maar das gekkenwerk lijkt me.

Ja, maar dat is alleen het mono gedeelte, poly is anders.
Die link is ook van de Siel mono.

En wat veel draden, joh, dat lijkt nog steeds op 1 draadje per toets.
http://www.electronic-obsession.se/studio/mono/mono_gateswitchboard_back.JPG

Ongelooflijk he? Je zou zulke logica anno 2008 toch gewoon in één chip kunnen stoppen? Er gaan uiteindelijk niet zo gek veel draadjes richting de DCO:

mono_vco.JPG

Maar ik zie de term 'gateswitchboard' in de naam van het plaatje, zou dat alleen voor de gate zijn?

Back