Xpander Oberheim

Status
Please reply by conversation.

mansher

Vintage Voltage
Ik zoek er ééntje in nette staat en ben bereid daar de marktprijs voor te betalen.

Zoooooow...

Mission accomplished!!!!

:halleluja

Thanx Bikkel!

Ik heb er al ff mee zitten pielen, tot dusver zijn mijn eerste impressies ok...Niet goed, niet slecht, maar ok....Een snappy bass hoef je'r niet te proberen uit te halen, hele trage envelopes, dan toch zeker in vergelijking met een memorymoog of pro5/OBXA of zoiets (voor zover ik me kan herinneren ook in vergelijking met VA stuff zelf...heel traag dus....), maar daar heb ik em natuurlijk niet voor gekocht...De klanken die er nu in zitten zijn gewoon compleet ruk behalve een paar enkelingen die het ware potentieel van deze bak naar boven brengen...Rare FM drones/FX, pads, strings, en complexe texturen is waar ik em voor ga gebruiken...Qua "punch/in your face gehalte" valt ie mij ook een beetje tegen bvb in vergelijking met een A6 die dan er qua specs toch dicht bij aanleunt. Hij is wel romiger/smeuiger dan de A6...

In ieder geval ik moet de manual nog es doornemen en es een paar graaf sessies houden alvorens ik een globaal beeld van de synth kan vormen....

So far so good dus....

Xpander.

Xpander.

Laten we zeggen;

Michael Brecker hing hem aan zijn EWI bij Steps Ahead.
Laten we zeggen, deze man wist echt wel waar hij het over had!

Je kan op mijn Jetset Hifi myspace page (www.myspace.com/jetsethifi) mijn laatse remix beluisteren, die brass arpeg in de breaks is de expander...

Haha dat is ook wel klasse, tien miljoen routingopties voor de meest bizarre geluiden, en dan gewoon een lekker simpel en effectief brassje er uit trekken :D

off topic: ik zou ook meer geld uit geven aan een betere opnamen van je vocalen. Of het is amper ge compressed.....ik zou er een dikke tube comp achter zetten.

Veel me gewoon erg op.

Hey Catscan,

Bedankt voor het compliment en de tip...Je zal wel gelijk hebben, dit is opgenomen met een akg4000b en een mindprint envoice...(tubecomp, ja...dik...euhm....;))

Ik ben zelf aan een album bezig, wat 90% af is, die wordt in z'n geheel nog es door een SSL G series getrokken, ik hoop dat dat wat meer resultaat gaat geven i.v.m. de vocals...

Thanx!!! Laat ons hopen...We zullen zien wat het shoppen opbrengt...

Status
Please reply by conversation.
Back