Mastering Audio - The Art & The Science (tweede druk)

ROGUE85

@wearerogue85
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezit van de eerste druk van het boek met bovenstaande titel, van Bob Katz.

Tegenwoordig is er ook een tweede druk uit, en ik meen ergens gelezen te hebben dat er meer als een vierde nieuwe inhoud in staat. Ik twijfel toch om het te kopen.

Zijn er mensen die het boek hebben gekocht (en ook het eerste boek hebben of ooit hebben gelezen)?

Is't echt een meerwaarde (inhoudelijk) t.o.v. het vorige boek, of zitten er enkel extra lekkere prentjes in van gear. 8~

Bedankt!

Heb van een paar mensen gelezen dat deze nieuwe versie wat minder technisch zou zijn en wat beter wegleest.

Ik heb 'm hier al een tijdje staan, maar ken de eerste editie dan weer niet. Maar als je gerichte vragen heb kan ik die wel even nabladeren...

Gerichte vragen heb ik niet, aangezien ik niet weet wat de verschillen zouden kunnen zijn :).

Hopelijk niet alleen de moeilijkheidsgraad, dan zie ik niet echt de meerwaarde.

Het hele verhaal over je error-free master cd, inclusief hoe je dat moet meten etc. staat in deze second edition. Dus als je dat niet wist, vermoed ik dat dat in ieder geval anders is dan de first edition...

Hoezo niet? Wat is er met die moeilijkheidsgraad dan?

Het hele verhaal over je error-free master cd, inclusief hoe je dat moet meten etc. staat in deze second edition. Dus als je dat niet wist, vermoed ik dat dat in ieder geval anders is dan de first edition...

Dat verandert de zaak. De eerste editie gaat voornamelijk over hoe de premastercd samenstellen, dither, jitter, wordlength, dynamic range en monitorsystemen, als'k me goed herinner.

De tweede versie is blijkbaar ook 30 pagina's langer dan de eerste editie. Toch het overwegen waard dan. Hij kost 50 euro hier in Belgiƫ (via online bestellen).

Hoezo niet? Wat is er met die moeilijkheidsgraad dan?

Ik bedoelde dat het voor mij niet uitmaakt of hij beter wegleest of niet (en dat het niet interessant zou zijn als dat het enige verschil zou zijn met de eerste editie, maar blijkbaar is dat niet zo).

Ik vond de eerste editie althans goed doenbaar, 't daagt je wel uit om verder te lezen. Omdat het interessante onderwerpen zijn en omwille van zijn manier van schrijven (het duidelijke taalgebruik maar toch binnen het vakjargon blijvend) .

Back