In Logic een multitimbrale plugin aansturen

Heinz Graaf

Stamgast
Het is vroeg, vrijdag.. het is een moooie dag. :peukie: De perfecte dag om te wijten aan Logic. Ik heb dus Logic 8 en kontakt 3 en ik vraag me af hoe je Kontakt aanstuurt met meerdere MIDI kanalen, zodat het een multitimbrale sampler wordt. Vroeger in Logic 5 voor PC lukte me dat in het Environment maar nu niet meer. Kan iemand me een handje helpen? Ik heb de handleiding gehanteerd maar vind daarover niks. Het is overigens Logic Pro 8.1 en de laatste nieuwe Kontakt 3.
Nou, ik plons ff het bad in en hoop daarna een berichtje te kunne lezen.... :D:D
... ;-)

Je hebt nog de hele dag. :)

Dus al die Logic gebruikers van vroeger die Cubase afkraakten omdat het geen environment had hadden dus toch ongelijk? :D

Als je een instrument track aanmaakt kan je opteren voor een multitimbral track, vervolgens gooi je Kontakt op ch.1 en klaar is Kees. Het Environment is er uiteraard nog met al zijn ouwe (on)vertrouwe features

ik heb een instrument track aangemaakt en gekozen voor een multitimbral track, nu kan ik het allemaal naar wens instellen.. alleen gaat het naar een channel in Logic..

iemand een idee waar ik dit kan instellen.. (werkte eerst met cubase en dan had ik in mijn mixer van cubase verschillende channels)

als ik bv een effect uit logic gebruik op mijn kontakt hoor ik het effect op ieder channel van mijn kontakt.. zeg maar.

[troll]

Het environment is helemaal overbodig, zo blijkt...

Ja zo denkt Apple wel. Je wil ook niet weten wat voor zooitje hun automatic managment ervan maakt in de environment.

Apple,think diff...erm..don't think, we'll decide for you.

[/troll]

Het is vroeg, vrijdag.. het is een moooie dag. :peukie: De perfecte dag om te wijten aan Logic. Ik heb dus Logic 8 en kontakt 3 en ik vraag me af hoe je Kontakt aanstuurt met meerdere MIDI kanalen, zodat het een multitimbrale sampler wordt. Vroeger in Logic 5 voor PC lukte me dat in het Environment maar nu niet meer. Kan iemand me een handje helpen? Ik heb de handleiding gehanteerd maar vind daarover niks. Het is overigens Logic Pro 8.1 en de laatste nieuwe Kontakt 3.
Nou, ik plons ff het bad in en hoop daarna een berichtje te kunne lezen.... :D:D
... ;-)

De stap voor stap route is:

1-Kies een instrument track

2-laad daar een multitimbraal instrument in bv Kontakt 3(verwar dit miet met multioutput instrument)

3-Laad een instrument in Kontakt en zet dit op midikanaal 1

4-Laad in de zelfde Kontakt een 2de instrument en zet dit op midikanaal 2

5-selecteer op je masterkeyboard midikanaal 1 om het eerste instrument in te spelen.

6-selecteer op je masterkeyboard midikanaal 2 om het 2de instrument in te spelen.

Voor meer instrumenten herhaal je de zaken met andere midikanalen.

Succes er mee.

En voor multi output uit een audio instrument maak je een paar aux-channels aan. Per aux channel kies je bij de input de desbetreffende output van je plugin en tadaaa!

En voor multi output uit een audio instrument maak je een paar aux-channels aan. Per aux channel kies je bij de input de desbetreffende output van je plugin en tadaaa!

Dat is juist het probleem.. in logic kan ik niet verschillende channels kiezen.
Als ik bv 8 channels van kontakt heb en er bv een delay op channel 1 zet hoor ik de delay op alle 8 de channels. Omdat ik maar een kontakt channel kan selecteren.. (terwijl ik er meer heb aangemaakt in kontakt)

Als ik bv 8 channels van kontakt heb en er bv een delay op channel 1 zet hoor ik de delay op alle 8 de channels. Omdat ik maar een kontakt channel kan selecteren.. (terwijl ik er meer heb aangemaakt in kontakt)

LEEST EN PROBEERT!

Als je een mutichannel instrument hebt geselecteerd ga je naar de mixer en druk je op het plus symbool (+) wat onderaan de fader van het ingeladen instrument is verschenen. Door er op te drukken komt er een "AUX" kanaal bij die direct gelinkt is met het instrument. In het instrument (bv Kontakt) kies je voor het 2de instrument (klank) een andere uitgang. Als je het 2de instrument nu bespeelt zie je dat de audio output van dat instrument op het "AUX" kanaal binnen komt.

Dit staat overigens HEEL duidelijk in de handleiding.*D

Back