Juno 60

Status
Please reply by conversation.

Chulukinat

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar een Juno 60 ( liefst met midi )
Als je weet waar ik eventueel midi zou in kunnen laten bouwen en voor hoeveel, is die info natuurlijk ook welkom.

*D

bedankt man! weet je of het ook mogelijk is om een convertor te kopen die ook bijvoorbeeld de cutoff variatie enzo midi opneemt?

ook vraag ik me af of de juno 106 veel meer midi mogelijkheden heeft of ongeveer gelijk.

Dan moet je die van Elektroservis hebben, volgens mij - maar ik weet 't niet zeker. Misschien kun je het omzeilen door VCF op de pitchbender open te zetten en daar de signalen voor door te sturen?

Zie http://www.chd-el.cz/index.php?id=312&lngid=en

Misschien kun je het omzeilen door VCF op de pitchbender open te zetten en daar de signalen voor door te sturen?[/url]
Voor zover ik weet, kun je op de Juno-60 de pitchbend niet via MIDI aansturen, tenminste niet met een MIDI-naar-DCB-convertor. Ik heb zelf een Juno-60 met Kenton MIDI en daarmee kun je wel het filter aansturen middels een Aux-uitgang die vervolgens de VCF Control input (voor de filter cutoff) aanstuurt op de Juno.
Met een Kenton-convertor kun je de filter cutoff, arpeggiator clock en nootinformatie versturen. Enkel de nootinformatie kan via de convertor van de Juno-60 naar MIDI uitgestuurd worden; je kunt de Juno dus wel gebruiken om ingespeelde noten via MIDI op te nemen, maar niet voor zaken als filter cutoff.

De Kenton Pro DCB MK2 die ik zelf heb, bevalt mij in elk geval prima. Ik kan de Juno als masterkeyboard gebruiken en bovengenoemde zaken aansturen, zonder dat ik het apparaat zelf hoef te modificeren. :)

Status
Please reply by conversation.
Back