Welk programma voor snel afspelen midi files

judokes

Nieuwkomer
IK gebruik nu Cubase SX3 voor het afspelen en bewerken van mijn midifiles op de Korg Karma. Wat ik vooral doe is een midifile afspelen en op een kanaal lekker meespelen.
Het openen/importeren van een midifile in Cubase is best een gedoe en duurt vrij lang.
Is er een programma waarmee je snel de midi bestanden kan laden en een soort van playlist kan aanmaken om de midifiles naar de Karma te sturen en af te spelen zonder alle toeters en bellen van cubase er omheen?

ja kan toch ook 1000 sporen aanmaken en daar je midifiles opzetten en switchen tussen kanalen.....

Is cubase sx3 dan niet een beetje overkill?
Afspelen van midi files kan media player of winamp ook wel (en nog veel meer van dat soort progjes).

Ja precies, en dat was ook mijn vraag;
welke programma om midifiles af te spelen op de Korg Karma.
Met programma's als winamp kan natuurlijk niet want dan kan ik een bepaald kanaal niet uitzetten. Wil wel kunnen meespelen!

je hebt toch cubaas, waarom probeer je dat niet gewoon te manipuleren tot het werkt zoals jij wilt...

Dan de vraag: hoe dan?
wil niets meer dan midi bestandje openen en afspelen op de synth.

ik zou gewoon 10 sporen aanmaken e.v.t. op een ander midikanaal en die naar je karma sturen.

gewoon play drukken en meespelen toch? beetje knippen en plakken ofzo.
Je moet wel even wat voorwerk doen.

Dan de vraag: hoe dan?
wil niets meer dan midi bestandje openen en afspelen op de synth.

Had je dat niet eerder kunnen afvragen voordat je zo'n dure SX3 hebt gekocht?

Sorry, maar ik begrijp even dit soort reacties niet!
Nogmaals; ik gebruik Cubase voor het afspelen en BEWERKEN van midi.
Bewerken en nummers componeren is prima met Cubase.
Nu nog iets voor het simpel afspelen van midi zonder alle extra's van Cubase.

Ik denk dat het een kwestie van surfen op het net is ,in korte tijd heb ik er al tientallen gevonden bijvoorbeeld ," Band in a box " en op deze site http://www.ronimusic.com/swmipl.htm ,maar het is soms ook een kwestie van smaak .Ik vind sommige van die midi players gewoon stom er uit zien ,met de nadruk op stom .Als je gaat zoeken met "midi player to play along with " dan verzuip je gewoon in de goed bedoelde maar vaak slecht gemaakte afspeel- progjes

Laatst gewijzigd:
Zoiets bedoel ik inderdaad. Zien er alleen een beetje amateuristisch uit.
Ik heb meerdere keren one-man optredens gezien van gasten die een synthesizer hadden en een laptop. Ze klikten even een midi bestandje aan en meespelen maar. Alle nummers stonden al klaar in een soort van playlist.
In het programma konden ze snel aanpassen als ze met een ander instrument wilden meespelen.

Back