Welk arranger keyboard?

djkoelkast

Ouwe rot
Ik vind het heerlijk om een beetje rond te pingelen en ben daarvoor op zoek naar een arranger keyboard. Omdat het geen synth is zet ik het maar even in overig.

Nu zijn er een aantal voor de hand liggende keuzes:

Yamaha Tyros 2
Korg PA2x
Roland E-80

Ik zoek realistische geluiden, bakken vol met One Touch settings, veel stijlen, uitbreidingsmogelijkheden (denk aan harddisk, sampling zou nog leuker zijn) en een goede vocal harmony.

Ik heb alle 3 beluisterd en tot nu toe vind ik de E-80 niet echt indrukwekkend. Zijn er nog meer keuzes dan deze 3? En voor welke zou ik moeten gaan?

1 knop indrukken voor een hele bak muziek vind ik echt geweldig dus daarom zoek ik echt een arranger keyboard.

Ik hoor graag wat jullie ideeën zijn en waarom ik wel of niet voor 1 van deze 3 moet kiezen.
Waar ik wel een beetje bang voor ben met de Tyros 2 is dat 50% van de styles al gebruikt zijn voor al die "piratenzangers" als Jannes, Grad Damen en noem maar op, die hebben altijd goedkope keyboard arrangementen en ik zou niet gek opkijken als het gewoon Tyros 2 styles zijn.
Neem het ChaChaCha ritme uit mijn PSR-K1, dat is gewoon 1 op 1 "Toppertje" van Tropical Danny en Guillermo. Dat vermijd ik het liefste.
Tuurlijk wil ik wel ook bekende nummers spelen (vandaar van die leuke OTS styles) maar geen piratenhits :P

Ehm.......De tyros2 heeft vocal harmonizer vocoder ots 10,000registratie setup,s En eventueel 2x512 ddr sampling en 80gb harddisk.
Ook zijn er 093258432976321 sites met gratis styles en registratie,s.
inprincipe is de tyros2 top of the line Qua keyboards,De roland e-80 is niet echt een verstandige keus om dat dat model nog te veel bugs heeft(Ze hebben hem te snel uitgebracht).
Pa1x:leuk apparaat de enige goede klanken zijn de RX voices dat zijn er 50 en dan houd het op dan krijg je 900 kut klanken die nog slechter zijn dan de k-1 van yamaha.
de tyros2 heeft 1500klanken en 405ritmes en is dus de beste.
Als je hem gaat gebruiken voor gigs moet je zeker ook kijken naar de roland g-70 minder styles maar wel 3x left en 3x right en hij heeft alles wat de discover5 ook heeft maar dan nog verbeterd:D.

Ik zou eerst de volgende dingen op een rijtje zetten:
-Wat voor soort geluid prefereer je (Gladgestreken Yamaha geluid, meer live klinkende, maar ruwe Roland geluid, of Korg die er tussenin zit)
-Maak je veel gebruik van styles of zijn kale muziekinstrumenten zonder begeleiding meer belangrijk, zo ja welke?
-61 of 76 toetsen?
-Ben je een gadget freak (héél véél functies zoals sampling etc.)? (Zo ja, dan valt Roland al gelijk een heel eind af....)
-Ingebouwde boxen ja of nee?
enz.

Zelf ben ik een groot voorstander van Roland en Yamaha, Korg spreekt mij wat minder aan met Arranger Keyboards. Kijk ook eens naar mijn YouTube account voor de Roland G-70 (http://nl.youtube.com/profile?user=Keyboardplayer). je kan ervanuit gaan dat de E-80 nog meer biedt dan de G-70 die ik heb. Ik zou ook zeker eens op www.keyboardforum.nl kijken.

Gr. Joost :maffia:

(P.s. Bradley (freddymercury) typ nou eens een fatsoenlijke reply zonder al die verschrikkelijke zinnen/spelfouten. Het irriteerd me mateloos :stupid)

Ik denk dat het toch de Tyros2 wordt. Ik ben juist gek op speeltjes en styles, hoe minder ik hoef te doen hoe leuker.
Natuurlijk is dit voor naast de synths en puur voor de lol (ok, duur grapje maar toch).

En is 1GB + 80GB niet wat weinig? 160GB kost geen drol meer en ook DDR is erg goedkoop, als er meer in kan moet er meer in ook natuurlijk :P

Speakers maakt me niets uit. Er moet gewoon een zo realistisch mogelijk geluid in zitten. Aantal toesten vind ik ook niet zo interessant.

Volgens mij kan er in de tyros2 maar een hd van max 120gb en max 2x512 ddr.
Maar er kan een externe hd aan gekoppeld worden en eventueel een USB stick voor als je het keyboard mee neemt om te giggen.

Paar midifiles

jah, daar heb je ook echt een hdd voor nodig. En sampleram is niet bedoeld voor arrangers, want dat is juist helemaal niet het principe van zo'n ding.

De tyros2 is niet alleen een arranger(de psr-530trouwens wel:P) maar een arrenger workstation,Hij heeft samplemogelijkheden en een ingebouwde harddisc recorder vandaar dat het extra geheugen zowel harddisk als ram helpt,Wil je niet dat het keyboard vastloopt tijdens een opname.

Back