jonge muzikanten / bandjes / dj's

Headroom11

Ingeburgerd
Mensen van het forum.
Ik ben voor het tv programma waar ik voor werk op zoek naar jong muzikaal talent. Misschien dat er hier mensen op het forum zitten die zelf jong zijn, of die misschien een broertje, nichtje of buurkinderen heeft die muzikaal bezig zijn.
Met jong bedoel ik liefst (gemiddeld) 16 of jonger.

Het mag in alle stijlen muziek zijn. solo, band of dj :dj:. Superervaren of net beginnend. Electronisch of traditioneel. Zolang je maar op tv durft te komen.
Het gaat om het jeugdprogramma Villa Life waar muziek altijd een belangrijke rol in neemt en we elke week een jonge band of artiest eruit lichten dmv een optreden en interview/docu. Op onze youtube site kan je wat artiesten zien uit het verleden: http://www.youtube.com/villalive
We hadden veel rock bandjes in het verleden, maar willen ook wel wat meer andere stijlen.
Dus denk jij dat je hiervoor in aanmerking komt en wil je meer informatie hebben over het programma, stuur me dan even een emailtje op d.determeijer(apenstaartje)vpro.nl met wat meer informatie over jouw muziekproject

dank je!

D.

Bestaan er ook tv-programma's waarin semi-professionele 30'ers hun kwalitatief hoogstaande, zelfgeschreven, 70'er jaren geörienteerde progressive rock ten gehore kunnen brengen teneinde oneindig beroemd te worden?

In dat geval heb ik nog wel een suggestie.........

tja, uhm, nou, err, nee ik kan zo snel geen programma bedenken :)
je zou natuurlijk Idols ofzo kunnen proberen...

maarrr ik heb nog geen reacties gekregen. Heeft er anders iemand een tip waar je dit soort bandjes kunt vinden, en dan niet muziekscholen, bandcompetities, kunstbende ofzo (want dat snappen we zelf ook wel), maar bijvoorbeeld internetfora waar jong talent zich verschuild.

hey,

Ik zit zelf in een rock/pop bandje en we hebben al vrij veel opgetreden. Je zou ff op de website kunnen kijken: www.displaymusic.nl.
De oudste is trouwens 18 en de jongste 15, meer info plus demo's op de site.

Groeten,

snorie

Hey Snorie,
je staat in ons bestand. Ietwat aan de oude kant, maar je weet maar nooit. Jullie merken het wel als we contact met jullie opnemen :)

Hey, bedankt Eric!
En hoop dat ik iets hoor :p

groeten,

snorie

Hallo,

Zelf ben ik eigenaar van een Studio project genaamt Morton Black waar ik vanaf 29 februari ook live optredens mee ga doen met sessie muziekanten uit andere bands.

Ik ben zelf 17 (word 18 in eind mei) en doe veel in de metal maar componeer ook klasiek (bezig voor een orkest op het moment)

Ik kan wat meer info sturen indien geintrereseerd?

Website is www.mortonblack.com trouwens

Jammer dat ik zo`n oude zak ben. Had graag eens in Villa Live gestaan. Staat toch wel in m`n top 3 van favo programma`s (als ik geen kater heb op zondag ;)). Uitzending met die zigeunergastjes was echt meesterlijk. Goede muziek hoor!

Volgens mij zit hier een jonge belg op het forum die wat stof heeft doen opwaaien omdat hij Vintage Gear (bewust met hoofdletters :D) voor een habbekrats wilde opkopen. Heeft toen het halve forum over zich heen gekregen. Maakte dacht ik wel toffe electro. Maar hoe heette die nou?

Only Joey: Als al je sessiemuzikanten allemaal jonger zijn dan jijzelf dan zou het misschien wat zijn, maar we mikken echt op een gemiddelde leeftijd 16 of jonger.

Leeftijdsdiscriminatie! :dubbel:

(wel een leuk idee trouwens :) )

Only Joey: Als al je sessiemuzikanten allemaal jonger zijn dan jijzelf dan zou het misschien wat zijn, maar we mikken echt op een gemiddelde leeftijd 16 of jonger.

Het punt is dat het project bestaat uit ik zelf alleen.
Het componeren, opnemen, inspelen doe ik allemaal zelf en komt naast de mijne geen andere handen aan te pas.

Ik werk wel met oudere muziekanten zamen uit proffesionele bands (Morning, Trisomy, Uplifted, Xystus e.a) maar die zijn geen deel van de band en is alleen op aanvraag van mij voor eenmalige speel klussen.
Dit is tot het heden nog niet gebeurt voor mijn studiowerk maar gaat gebeuren ergens in de zomer.
Mijn live formatie bestaat ook uit ik zelf + sessie muziekanten hierboven vermeld, maar is niet het mail focus van het project.
Dat is gewoon het maken van Studio Albums en het doen van losse projecten geleid door mijzelf.

Ik doe dus ook veel in het zakenlijke aspect wat toch belangerijk is in de (semi)proffesionele muziek wereld.

Back