Batterij vervangen van een Korg M1

2frankie

Ingeburgerd
Na anderhalfjaar zette ik m'n Korg M1 weer eens aan en zag ineens de melding, battery low.

Nu weet ik dat er heel veel zelf te doen is wat dit probleem betreft maar ik heb hier helaas de middelen niet voor en
heb er eerlijk gezegd ook niet zo heel erg veel verstand van.

Is er heel misschien iemand die mij zou kunnen helpen met het vervangen van de batterij van mijn Korg M1
en het terugzetten van alle factory settings ?

Eventueel tegen een kleine vergoeding.

Je hebt niet zo heel veel middelen nodig want de batterij (een gewone CR2032) kun je zonder solderen vervangen. Dus met een schroevendraaier kom je een heel eind.

Ik wil het ook wel voor je doen, maar ik heb geen idee of je dichtbij woont of niet...

Eerst een batterij halen (CR2032).
Onderplaat eronder vandaan schroeven,
Grote printplaat losschroeven,
voedingsconnectortje waarschijnlijk ook even lostrekken uit de voeding,
Print iets opklappen,
Batterij zit aan de lange zijde van het board dat tegen de achterkant aangeschroeft zit,
Deze kun je er zo uithalen,
Nieuwe batterij erin plaatsen (Probeer de batterij zo min mogelijk vast te houden),
Print terugsteken en oppassen dat er geen draden tussen de print en het chassis blijven zitten,
Voedingsconnectortje er weer in drukken,
Vastschroeven de hele hap,
Factory-data terugzetten met behulp van memorie-card of sysex-bestand.
Klaar is kees. Ik wil het ook voor je doen. Ik heb de batterijen op voorraad.
Geen losse verkoop. Dat kan niet uit. Je koopt een batterij voor ongeveer 2 Euro bij de foto-winkel om de hoek.
Greetz en suc6 :mega:

Zo, de nieuwe batterij zit er in en dit viel inderdaad mee.

Gisteren heb ik van Feedback (R'dam) te horen gekregen dat ik na het vervangen van m'n batterij wel even langs
kon komen om de factory settings erin te laten zetten.

Dat is hier een kwartiertje vandaan.

Ook weer opgelost.

p.s
Als het niet was gelukt had ik graag even naar Vleuten gereden ;)
Enschede is dan wel weer wat ver.

Back