A-capella, Voice overs, Vocals waarvandaan?

DJ Jeffrey

Ingeburgerd
Hallo allemaal,

Ik heb nu enige tijd al een dwalende vraag waar ik elke keer weer
op uit kom en wat me bezig houd.
We kennen ze allemaal de welbekende Cover platen met Madonna,
Elvis, MJ enzovoorts.... De vraag is eigenlijk hoe komt men nou aan
goede kwaliteit a-capella versies van al lang bestaande versies. Niet
of beter gezegd veel platen hebben geen acapella versie op de B-side
staan.

Een zoektocht op www.google.nl met trefwoorden als a-capella en of acapella
bracht me niet meer dan wat vage world vocals met gospel achtige invloeden.
Ik weet dat er reeds allerlei software is die killer switches kennen maar dit alleen
goed werkt bij oude mono opgenomen vocalen.

Het hoe en waar haal ik dat vandaan topic wil ik bij deze openen en alle tips
van websites en toewijzingen naar downloads van acapella versies mogen
hier geplaatst worden.

Give it a shot guys :):):)

Hier is het begin..

http://www.starsteps.nl

Laatst gewijzigd:
ermm wat de betere dj's enzo hebben zijn kopies van de mastertapes. Die kan je bij de platenmaatschappijen aanvragen (bijvoorbeeld Hit & Run) tegen een vergoeding. Scheint goed te werken. Heb je dus de echte mastertapes en daar kun je dan zoveel mee klooien als je wilt. Echter... die mix die je maakt is niet vrijblijvend. Wat je er ook mee doet, je moet aan de artiest betalen. Platenmaatschappij weet immers dat je die mastertapes hebt en dat je aan het remixen bent...

Origineel geplaatst door Slipperman
ermm wat de betere dj's enzo hebben zijn kopies van de mastertapes. Die kan je bij de platenmaatschappijen aanvragen (bijvoorbeeld Hit & Run) tegen een vergoeding. Scheint goed te werken. Heb je dus de echte mastertapes en daar kun je dan zoveel mee klooien als je wilt. Echter... die mix die je maakt is niet vrijblijvend. Wat je er ook mee doet, je moet aan de artiest betalen. Platenmaatschappij weet immers dat je die mastertapes hebt en dat je aan het remixen bent...

Misschien kun je het adres plaatsen mits je het natuurlijk in je bezit hebt?
thx

Origineel geplaatst door DJ Jeffrey
Misschien kun je het adres plaatsen mits je het natuurlijk in je bezit hebt?
thx

Van hit & run??? Dat heb ik denk ergens nog wel... In een of ander cdtje van genesis...

Echter, als je madonna zoekt of iemand anders dan zal het wel niet hit & run zijn. Hit & run is voornamenlijk phil collins en consorten.

Echter... die mix die je maakt is niet vrijblijvend. Wat je er ook mee doet, je moet aan de artiest betalen. Platenmaatschappij weet immers dat je die mastertapes hebt en dat je aan het remixen bent...

:D Heb ik al verteld...

:D Heb ik al verteld...

NOU EN !?!?

Ben niet zo'n Phil Collins fan. En nog maar te zwijgen over bepaalde Tony B's, Genesis, Exodus en de rest van de bijbel....

......
Kon het echt niet laten.

Hmm kzie die Tony Banks discussie nu in allerlei paralelle threads terug komen... hehehe, misschien moet dat even uitgepraat worden heren?

"Heren, denken wij even aan de rechten die ook op vocalen staan...zie het als software......"

Mooie uitspraak, geeft precies aan hoe de rollen zijn omgedraaid in de laatste 15 jaar. Volgens mij was Buma Stemra er eerder dan de BSA ;)

En nu on topic: ik heb inmiddels zeer bruikbare a capella's gedownload middels Kazaa. Veel M Jackson's, een paar leuke Anastacia's en verder weinig echt bruikbaar spul. Enne... tracks uitbrengen met ongeautoriseerde samples is gewoon erg dom; Mocht het ooit wat worden dan weet je iig waar je eerste miljoen naar toe gaat...

Origineel geplaatst door Cozko
NOU EN !?!?

Ben niet zo'n Phil Collins fan. En nog maar te zwijgen over bepaalde Tony B's, Genesis, Exodus en de rest van de bijbel....

......
Kon het echt niet laten.

Dus??? Ik nam alleen Hit&Run als voorbeeld omdat dat een van de weinigen is die ik ken. Niet iedereen vind ze goed... Ok ik wel. SO what???

RESPECT !

Back