Emu Proteus MPS brom op uitgang

Eraser127

Ouwe rot
proteusmps.jpg

Ik heb sinds een paar dagen een Proteus MPS (Proteus 1+2 met toetsen), maar er zit en brom op de rechter uitgang. Ik heb geen idee hoe ik dit kan oplossen via de uitgang zelf. Ik kan natuurlijk een y-kabel gebruiken en de headphone-out gebruiken, maar als ik de main weer kan gebruiken zou dat mooi zijn. Ik heb de print bekeken, maar kan geen breukjes of doorgebrande componenten vinden.

Het gaat in de bijlage om het middelste paar en dan de rechter.

Attachments

• SSL10778.jpg
    SSL10778.jpg
    53,5 KB · Bekeken: 84
Als je de printplaat alleen aan die kant hebt bekeken, dan kun je het vermoedelijke probleem ook niet zien. Ik vermoed namelijk, dat de ground verbinding van die rechter output jack los zit. Dat kun je alleen aan de andere kant van de printplaat zien en verder kan het met het blote oog soms moeilijk te zien zijn. Meestal helpt het wel als je even wat verse soldeertin toevoegd aan de printaansluitingen van de jack input.

Als je de printplaat alleen aan die kant hebt bekeken, dan kun je het vermoedelijke probleem ook niet zien. Ik vermoed namelijk, dat de ground verbinding van die rechter output jack los zit. Dat kun je alleen aan de andere kant van de printplaat zien en verder kan het met het blote oog soms moeilijk te zien zijn. Meestal helpt het wel als je even wat verse soldeertin toevoegd aan de printaansluitingen van de jack input.
Heb de onderkant wel bekeken, maar niets gevonden, ik heb de verbindingen op aanraden opnieuw gesoldeerd, maar probleem is er nog steeds.

Laatst gewijzigd:
Uit de rechteruitgang komt naast de brom wel geluid,maar zachter dan bij links

Back