TR-909 - Rim Shot Probleem

Mindfood

Stamgast
Hi,

na lang zoeken ben ik sinds een weekje of twee de trotse bezitter van mijn eigen TR-909. Al was hij me verkocht als optisch en technisch in prima staat, pas toen ik er goed mee aan de slag ging merkte ik dat de rim shot nauwelijks hoorbaar is.. :(
Als je het level van de rim shot helemaal open zet hoor je hem met veel moeite een heel klein beetje, maar lang niet genoeg om op een normaal niveau in een pattern mee te kunnen nemen.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen om de rim shot weer op zijn normale volume terug te krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten.

Altijd alles checken voordat je het koopt, zeker als het over zulke bedragen gaat, maar die les die heeft iedereen wel achter de rug denk ik.

1. Je hebt zowel de totale output als de individuele output en trigger out gechecked?
2. De potmeter van de volume kraakt niet/wel als je eraan draait? (vuile/kapotte potmeter)

Tsja, dan ben je eindelijk oog in oog met je felbegeerde kastje en dan slipt er toch iets doorheen... :)

Heb even gechecked: de hoofd volume knop staat op max. Als ik daaraan draai is ie helemaal kraakloos en gaat het totale volume netjes harder en zachter.

Alle instrument specifieke level knoppen kraken ook niet, alleen die van de rimshot wordt pas zachtjes hoorbaar als ie compleet op max staat.

Heb alleen de main outs in gebruik. Hierop stuurde de 909 een heel laag volume niveau uit. Vervolgens heb ik deze in de individuele out van de rim shot gestopt. Geen verschil.

Maar nu komt ie:

Stop vervolgens weer de jacks terug in de main out en terug is de rim shot! Probeer het nog een keer in de individuele out en hier is ook het volume nivo terug.
Aan de ene kant zit ik hier heel happy te wezen met mijn herstelde rim shot, dus thanks voor de tip!

Wat ik me nu wel afvraag is: hoe kan dat nou zo gebeurd zijn?

Want ik weet nog dat ik alle geluiden heb gechecked toen ik hem ben wezen halen een week of 2 terug en toen deden ze het allemaal netjes.

Zou zomaar kunnen... :)

Nou, voorlopig is het terug naar de 909. En voor mij ff niet more cowbell, maar more rim shot! ;)

Thx voor jullie hulp.

ja, die schakelaars in de outputs maken soms niet zo goed contact, je zou bijvoorbeeld een paar keer met een jackplug erin kunnen raggen (met beleid natuurlijk) of anders de machine openmaken en de jacks intern schoonmaken.

had het met mijn 909 en mijn 808 heeft dat ook af en toe, op de hihat uitgang.

mijn eerste post die ik verwijderd had... had gewoon het antwoord voor dit probleem en ik heb niet eens een Tr 909 !!

Wow ik voel me wel goed ineens ;)
Jammer dat ik het bewijs heb vernietigd;{

ja, die schakelaars in de outputs maken soms niet zo goed contact, je zou bijvoorbeeld een paar keer met een jackplug erin kunnen raggen (met beleid natuurlijk) of anders de machine openmaken en de jacks intern schoonmaken.

had het met mijn 909 en mijn 808 heeft dat ook af en toe, op de hihat uitgang.

Ok, mocht het weer eens gebeuren dan zal ik het eerst even (voorzichtig) met mijn jackplug checken.

Als ie het blijft doen kan ik hem dus het beste een keertje laten schoonmaken.
Dat is 'ie me overigens wel waard.:D

Momenteel is mijn hihat ook verdwenen.
Eerst was ie heel zachtjes hoorbaar, nu helemaal niet meer. Ik ga eens kijken bij de plug/schakelaar.

Back