eens met se7en... sample een paar verschillende slaps, sowieso puurder dan het na te bootsen op een synth
*kuch*
Een mooi slap uit een mini vind ik net zo mooi als een echte bass gitaar. Kwestie van goed kunnen spelen en proggen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
eens met se7en... sample een paar verschillende slaps, sowieso puurder dan het na te bootsen op een synth
Dag mensen
Ik werk sinds kort met Audiorealism bassline pro.
Krijg er aardig wat leuks uit , maar ik heb een vraag.
Mijn vraag is dus, Hoe krijg ik een slap in in de bassline ?
Heeft iemand tips of suggesties?
vriendelijke groet
voorbeeld : http://www.youtube.com/watch?v=HdKCSKsaTU4
koop een cheapo bass
je kan ook makkelijk losse kleine slapjes toevoegen
Bij het slappen wordt met de duim op de snaren van de basgitaar geslagen terwijl de andere hand op het fretboard de aangeslagen snaar in meer of mindere mate afdempt.
:slappen is heel makkelijk
zeker als je enkele slaps nodig hebt
en het 10 duizend keer over kan doen
trek maar s heel hard aan een snaar en laat die los
met half gedempt op een fretje
wat t voordeel is van wel een bas
is als je verschillende dingen opneemt, dat t gaat leven
slapsamples en dat gekut moet je echt niet aan gaan zitten beginnen
maar dat vind ik

Om het slappen compleet te maken wordt er ook geplukt met de wijsvinger of middelvinger aan snaren die met de andere hand worden gedempt. Dit wordt ook wel popping genoemd.
(sorry, beetje recalcitrant tegen 't altijd maar klakkeloos aannemen van engelse woorden). Slappen is o.k. omdat het grappig klinkt, maar "popping" pfff Na een week kunt ge echt nog niet fantastisch goed bas spelen tenzij ge daarvoor al gitaar hebt gespeeld of ge een hele week niks anders doet dan bas te spelen. (En zeker niet slappen) Of misschien ben ik tegen de nieuwe Stanley Clarke aan het praten.Welnee... als je niet binnen een week een beetje kunt bassen kun je maar beter stoppen met muziek maken. 't Is echt simpel![]()
hahah ok dan, ieder z'n mening, smaak valt niet over te twisten, enz maar zielloos vind ik wel wat overdreven.maar victor wooten, getverdemme, zielloos heel goed zijn, hoe triest ben je dan
Plukken = Popping / nederlands = engels .. voldoet onze eigen taal weer niet(sorry, beetje recalcitrant tegen 't altijd maar klakkeloos aannemen van engelse woorden). Slappen is o.k. omdat het grappig klinkt, maar "popping" pfff
Marcus Miller staat vooral bekend om zijn carrière als basgitarist waar hij de Slap Techniek uitoefent ook wel Slapping Bass.
Slapping Bass is een techniek op de elektrische basgitaar. Bij het slappen wordt met de duim op de snaren van de basgitaar geslagen terwijl de andere hand op het fretboard de aangeslagen snaar in meer of mindere mate afdempt. Dit geeft een sterk ritmisch, funky effect.
Om het slappen compleet te maken wordt er ook geplukt met de wijsvinger of middelvinger aan snaren die met de andere hand worden gedempt. Dit wordt ook wel popping genoemd. De "slap" valt meestal op de downbeat (op de tel) en de "pluk"s daar tussenin. Hiermee worden de syncopen benadrukt.