Dank voor de reacties!
lekker lead soundje trouwens (dat gitaar-achtige geluidje dat er vanaf 1.05 inkomt bedoel ik)
Dat is de "healing guitar" uit de Korg Legacy. Ik denk de Monopoly module. Is eigenlijk niet zo speciaal, maar zoals Danny vond ik het aardig fragiel. Ik gebruik voorlopig nog vooral de presets uit die KLC, ben mijn BCR2000 nog aan het programmeren om gemakkelijk klankjes te maken daarin.
Cheimoon schreef:
de percussie vanaf 1:34 vind ik erg geslaagd
Dat is een kit uit de V-Synth die ik door een filtertje in Cubase heb gestuurd. Die ritmekits zijn soms erg goed maar niet altijd bruikbaar in mijn muziek. (denk ik dan)
Cheimoon schreef:
Maar die evoluerende lead (vanaf 2:07) daarentegen:
Dat is die distortion guitaar uit de V-Synth die ik al gebruikt heb in "Magnetic Zero", die ik nu door een phaser filter van de Korg Legacy heb geduwd. Kan zeker in de V zelf, maar door de in de praktijk onbestaande multitimbraliteit van de V maak ik van elke nieuwe V-track een audiospoor. Die gitaar stond er dus al op maar achteraf klonk dat niet meer en ben ik beginnen zoeken naar wat effectjes.
Wat die drums betreft, ik neem die uitleg zeker mee voor als ik terug op mijn drumstel kan spelen, want door plaatsgebrek in ons kleine huurhuisje momenteel kan die niet staan. (het heeft er een tijdje gestaan maar door de komst van onze kleine heb ik wat plaats moeten afstaan...) De drums heb ik nu dus enkel op het toetsenbord ingespeeld. In twee takes gebeurt dat. Eerst heb ik de hihats gedaan, daarna basdrum, snare, clap, toms en cymbals. Dit inspelen met de vingers is totaal anders dan op een drumstel waar ik veel meer gevoel kan insteken, met variaties zoals jij suggereert. (Ook al omdat ik geen goed drummer ben die constant hetzelfde KAN spelen

)
Cheimoon schreef:
(ik zou echt graag een drumstel willen! )
Gewoon doen! Ik heb die DTXpress in een melancholische opwelling tweedehands gekocht voor 400eur zoiets. Voor een beginneling als ik ruim voldoende, ik moet geen pads hebben met extreme gevoeligheid en verschillende triggers per pad, 't is al moeilijk genoeg om een strak ritme te spelen met breaks tussenin.
Ik wou dat absoluut hebben omdat ik, toen ik als 7-jarige naar de muziekschool ging, aangaf dat ik drum wou gaan leren. Maar dat mocht niet van mijn ouders wegens teveel lawaai

en ze
begeleidden me naar de keuze voor piano. Ze hadden gelukkig gelijk toen.
Maar het is reuzeleuk, dat drumstel. Alleen al voor het fysieke aspect. Een uurtje jammen is rasechte fitness voor mij! En het lawaai voor de omgeving is redelijk beperkt.